رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

آمریکا نمی‌تواند علیه لبنان اقدامی انجام دهد

هاشم صفی‌الدین گفت: آمریکا با وجود تحریم و تحت حصار قرار دادن لبنان و دخالت در همه امور آن نمی‌تواند در قبال لبنان کاری انجام دهد.
کد خبر: ۵۶۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ - 24December 2022

آمریکا نمی‌تواند کاری علیه لبنان انجام دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان به توطئه‌های آمریکا علیه لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا با وجود تحریم و تحت حصار قرار دادن لبنان و دخالت در همه امور آن نمی‌تواند در قبال لبنان کاری انجام دهد.

صفی‌الدین افزود: اقدامات تحریک آمیز علیه مقاومت لبنان نفعی برای افرادی که به این اقدامات روی می‌آورند، نخواهد داشت و به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

چندی پیش هم، «عمار الموسوی» مسئول روابط خارجی جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد: آمریکا در سرقت پول مردم لبنان و حبس سپرده‌های آن‌ها شریک است. آنچه در لبنان می‌گذرد، توطئه بزرگ بین‌المللی است که هدف آن محاصره و ضربه زدن به مقاومت، گرسنه نگه داشتن مردم لبنان و حامیان مقاومت، تسلیم کردن مردم است. تسلط آمریکا بر سیستم امنیتی، بانکی و سیاسی لبنان باید پایان یابد و همه لبنانی‌ها به ویژه آن‌هایی که مدعی عزت و سربلندی لبنان هستند، باید موضع قاطعی اتخاذ کنند، اما متأسفانه هیچ انتقاد یا محکومیتی علیه این دخالت آشکار نشنیده‌ایم.

در همین ارتباط، حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله تأکید کرد: آمریکایی‌ها در تلاش هستند که نقشه منطقه را بر اساس برنامه‌های خود ترسیم کنند؛ برنامه‌هایی که مبتنی بر غارت منابع و حمایت از دشمن اسرائیلی است. آمریکا از طریق مزدوران خود، جنگ‌هایی را آغاز کرد و زمانی که در جنگ شکست خورد، این مزدوران را بر سایر مردم مسلط کرد و اجازه داد بیت‌المال را غارت کنند. هیچ چاره‌ای نداریم، جز اینکه در برابر این افراد و اربابان آنها، ایستادگی کنیم. مردم لبنان نباید اجازه دهند که چنین افرادی به اتحاد ملی، خدشه وارد کنند، بلکه باید به گزینه مقاومتی پایبند باشند که خاک لبنان را آزاد کرد و باعث بازدارندگی در برابر دشمن اسرائیلی شدند. از این طریق، آمریکا درمانده خواهد شد و تحقق این مسئله، نزدیکتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار