مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

رزمندگان گردان امام حسین (ع) در عملیات کربلای ۴ خوش درخشیدند

سرهنگ کریمی گفت: استان مرکزی کارنامه درخشان و پرافتخاری در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس دارد و در عملیات کربلای ۴ رزمندگان گردان امام حسین (ع) خوش درخشیدند.
کد خبر: ۵۶۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ - 25December 2022
رزمندگان گردان امام حسین(ع) در عملیات کربلای۴ خوش درخشیدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (یکشنبه) در قرارگاه تخصصی جهاد تبیین ستاد کنگره شهدای استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسئولیت هایی که امروز در قبال فرهنگ دفاع مقدس و شهدا داریم تبیین و انتقال حماسه ها به نسل جوان است و قطعا درست پرداختن به جهاد تبیین می تواند در تربیت نسل جوان و آیندگان بسیار موثر باشد.
 
وی با بیان اینکه گنجینه دفاع مقدس قابلیت الگوسازی در ابعاد مختلف دارد، گفت: پرداختن به این فرهنگ و تاریخ غنی و پرافتخار می تواند آیندگان را از شر توطئه‌های دشمنان نجات دهد و آنها را در مقابل عملیات‌های فریبانه دشمن و دروغ پردازی ها بیمه می کند.
 
سرهنگ کریمی با اشاره به اهمیت بازخوانی عملیات های دفاع مقدس بیان کرد: یکی از روش های انتقال فرهنگ دفاع مقدس بازخوانی و تبیین عملیات ها است که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در این راستا اقدامات مختلفی صورت گرفته و این ایام که در آستانه عملیات کربلای ۴ و سالروز شهادت شهدای مظلوم غواص در عملیات کربلای ۴ هستیم جا دارد یاد و خاطر این عملیات و شهدای عزیز آن را گرامی بداریم.
 
وی با اشاره به عملیات کربلای ۴ و رشادت های رزمندگان استان گفت: استان مرکزی کارنامه درخشان و پرافتخاری در عملیات های مختلف دفاع مقدس دارد و در عملیات کربلای ۴ رزمندگان گردان امام حسین (ع) خوش درخشیدند و با غیرت و شجاعتی که داشتند در مقابل دشمنان ایستادند و در این عملیات حتی یک اسیر هم نداشتیم و هیچ مجروح و شهیدی در دست دشمن نماند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: عملیات کربلای ۴ و ۵ در امتداد یکدیگر هستند و این ایام‌ شب قدر انقلاب محسوب می‌شوند که باید در امتداد هم تبیین شود و شرایط و موقعیت های این دو عملیات باید به خوبی برای جوانان و آیندگان بیان شود و این دو عملیات درس های فراوانی در آن نهفته و قطعا در این دو عملیات رمزهای مهمی نهفته که باید به خوبی تبیین شوند.
 
وی تأکید کرد: اگر امروز در جبهه مقاومت شاهد افتخار آفرینی رزمندگان هستیم این نتیجه الگوگیری از دفاع مقدس ملت ایران است و لذا دفاع مقدس به عنوان یکی از الطاف خفیه الهی در تاریخ کشور است که موجب سربلندی ملت ایران در قرن‌های مختلف شد.
 
‌کریمی خاطر‌نشان کرد: دفاع مقدس درس هوشیاری، ولایتمداری، درک تبعیت از ولایت و وظیفه شناسی است و امروز در فریضه مهم جهاد تبیین درس‌های دفاع مقدس به نسل جوان به خوبی انتقال داده شود و گذر زمان نباید پیام های دفاع مقدس را دچار فراموشی سازد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار