رئیس شورای شهر تهران در مراسم یادبود عباس شیبانی:

«عباس شیبانی» سیاست مداری ساده زیست و با تقوا بود

چمران در مراسم یادبود عباس شیبانی با اشاره به ساده زیستی و تقوا به عنوان دو شاخص اخلاقی مهم مرحوم شیبانی، گفت: یکی از افتخارات بنده این بود که سال‌ها در کنار ایشان خدمتگزار مردم بودم.
کد خبر: ۵۶۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ - 26December 2022

«عباس شیبانی» سیاست مداری ساده زیست و با تقوا بودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم یادبود «عباس شیبانی» که در مسیجد شیخ فضل‌الله نوری برگزار شد، اظهار داشت: شیبانی یکی از مردان پاک و خالص و نمونه دوران ما بود و اگر بگویم شخصی به خلوص و ساده زیستی و شجاعت ایشان داریم من تردید دارم.

چمران در ادامه گفت: در دوران قبل از انقلاب اگر قرار بود برنامه و سخنی بر علیه رژیم شاهنشاهی اجرا شود عباس شیبانی با شجاعت تمام پیش قدم بود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: وی در شهادت سه دانشجو که در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند سخنرانی بر علیه رژیم شاهنشاهی داشت و بعد از آن سخنرانی به دست ساواک دستگیر و سیزده سال در زندان به سر بردند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) مسئولیت شورای انقلاب را به دست ایشان سپردند و اولین جلسه شورای انقلاب در منزل شخصی خود برگزار کردند.

چمران افزود: دورانی که بنده افتخار این را داشتم که در شورای اسلامی شهر تهران سه دوره کنار این شخصیت با تقوا باشم و ایشان در آن زمان به فکر هوای پاک برای شهروندان بود و حتی مصوبه‌ای هم در شورا تصویب شد برای اینکه با تولید هر خودروی یک خودروی فرسوده از رده خارج شود و ایشان در آن زمان دغدغه آلودگی هوای شهر تهران را داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: یکی از خصایصی که ایشان داشتند این بود که تمام حق و حقوقی که از شورا دریافت می‌کردند هزینه ساخت بیمارستان و مستضعفان می‌کردند.

در پایان این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنرانی خود در مورد شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی مرحوم شیبانی گفت: عباس شیبانی دنبال پست مقام نبود هر جا نیاز به خدمت و کار برای مردم بود وی حاضر بود و همیشه دنبال کار ماندگار بود و مسئولین شهری نیز باید بدانند که کار‌های ماندگار برای شهر باید انجام شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها