در نشست خبری یوم‌الله ۹ دی؛

سردار نائینی: شعار امسال مراسم ۹ دی «میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ‌ترکیبی دشمن»/ ریشه‌ و خواستگاه جنگ امروز در فتنه ۸۸ است/ حماسه ۹ دی با هیچ واکنش مردمی قابل مقایسه نیست

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی، شعار امسال این مراسم را «میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ‌ترکیبی دشمن» عنوان کرد و گفت: معتقدیم ریشه‌ها و خواستگاه جنگ امروز در فتنه ۸۸ است، کاری که جریان فتنه انجام داد دشمن را برای فروپاشی نظام به طمع انداخت.
کد خبر: ۵۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ - 28December 2022

هدف دشمن از جنگ ترکیبی فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است/ حماسه «۹ دی» با هیچ واکنش مردمی قابل مقایسه نیستبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سردار علی محمد نائینی» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی امروز (چهارشنبه هفتم دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وقایع تاریخ‌ساز در جمهوری اسلامی اظهار داشت: در بخشی از تاریخ رخداد‌های مهمی اتفاق افتاده که به هویت تبدیل شده و شگفتی ساز و تاریخ ساز شده است که روز تجلی قدرت خداوند محسب می‌شود.

سردار نائینی ادامه داد: از این منظر ۹ دی یک نمونه برجسته در تاریخ انقلاب اسلامی است که همچنان الهام بخش و چراغ پرفروغ است و در زمان‌ خودش بی‌بدیل و منحصر به فرد بود.

وی با بیان‌ این نکته که ۹ دی با هیچ واکنش مردمی و تظاهراتی پیش از خود قابل مقایسه نبود افزود: همه ویژگی‌ها و برنامه‌هایی که در آن تاریخ متولد شد مربوط به همان شرایط بود، اقدامی کارساز و به لحظه که برای امروز و آینده تاریخ درس‌آموز شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی تصریح کرد: با وجودی که دشمن همه توان خود را برای براندازی نرم به صحنه آورد واکنش خودجوش و عاشورایی مردم ایران همه محاسبات دشمن را بهم ریخت و کشور را جریانی کارآمد و مقتدر در بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد اگر همه قدرت‌ها رو به روی ایران اسلامی قرار گیرند نظام قادر است با پشتوانه مردمی مقابل آنان بایستد و اهداف خود را پیش برد.

وی ادامه داد: در حماسه ۹ دی قدرت انقلاب اسلامی آشکار شد، واکنش قاطع و به موقع نسبت به هتک حرمت عاشورا و ارزش‌های دینی و سیاسی را شاهد بودیم. قیام ۹ دی حرکت مردمی در حمایت کامل از ولایت فقیه بود. جمهوری اسلامی ایران به دلیل روحیه ضد استکباری و ارائه الگوی حکمرانی جدید و موقعیت ژئوپلتیکی و دفاع از مستضعفین به طور طبیعی در معرض جنگ ترکیبی امروز است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی ادامه داد: عرصه‌ها، ویژگی‌ها و ابعاد و ابزار‌های این جنگ متنوع، پردامنه و بسیار پیچیده و خطرناک است که اقدامات دشمن به صورت ترکیبی اعمال می‌شود. آمریکا به کمک صهیونیست و برخی کشور‌های منطقه همه جبهه شرک و کفر و نفاق را در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی فرهنگی، توام با نفوذ و شبکه سازی فرماندهی و هدایت می‌کند. اهداف این نبرد متنوع است و شامل استحاله نظام از درون، بی هویت سازی جوانان، نفوذ و نافرمانی مدنی، تجزیه کشور، تضعیف قدرت ملی و منطقه‌ای و در نهایت فروپاشی نظام دینی می‌شود.

وی افزود: ملت ایران در این جنگ ترکیبی با هوشمندی که از خود نشان دادند نبرد دشمن را درهم شکست و حماسه ۹ دی ظرفیت‌های فراوانی برای جنگ ترکیبی امروز دارد.

سردار نائینی شعار امسال بزرگداشت ۹ دی را «میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ‌ترکیبی دشمن» عنوان کرد و با تاکید بر اینکه، معتقدیم ریشه‌ها و خواستگاه جنگ امروز در فتنه ۸۸ است، افزود: کاری که جریان فتنه انجام داد دشمن را برای فروپاشی از درون به طمع انداخت، هرچند فتنه ۸۸ با حماسه تاریخی ۹ دی مهار شد و نشان داد گفتمان انقلاب اسلامی از ظرفیتی برخوردار است که از این چالش‌ها عبور می‌کند اما این پایان ماجرا نبود، چراکه دشمن با راهبرد براندازی نرم به تشدید فشار و تحریم به منظور شکست مقاومت مردم روی آورد.

وی افزود: در همین راستا قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت در خرداد ۸۹ با هدف تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی تصویب شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی بیان داشت: صریحا وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد هدف آنها درهم شکستن مردم ایران است. فتنه ۸۸ امید به فروپاشی از درون را در غرب تقویت کرد. جریان فتنه دشمن را به این کار تشویق کرد و باعث شد اقتصاد ایران پویایی خود را از دست بدهد و رشد اقتصادی وارد مرحله رکود شد. پیام فتنه ۸۸ به آمریکا موثر بودن فشارهاست. در همان تاریخ مجلس نمایندگان آمریکا شرکت‌هایی که با ایران ارتباط داشت تحریم‌ کرد. ۲ سال بعد اتحادیه اروپا ایران‌ را تحریم‌ کرد‌ اما دشمن در این نبرد سیاسی و اقتصادی از مردم شکست خورد و در جنگ‌ اقتصادی مانند جنگ سیاسی، مردم دشمن را شکست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از شکل‌گیری ایران مقتدر رمز اصلی عملیات جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران در شرارت‌های اخیر است گفت: دشمنان اگرچه در رسیدن به اهداف ناکام مانده‌اند و شرارت‌های دشمنان هزینه‌هایی را بر مردم تحمیل کرده و به اعتبار جهانی نظام اسلامی لطمه وارد کردند، اما این نبرد و جنگ ترکیبی هم دارای درس‌های فراوان برای مسوولین و مردم است که زمینه ساز تقویت نظام جمهوری اسلامی در مواجه با تهدیدات نوظهور در میدان‌های مختلف خواهد بود.

سردار نائینی عدم همراهی ملت با دشمنان و اغتشاشگران و واکنش در ۱۳ آبان امسال را قابل تقدیر دانست و افزود: آشکارسازی ماهیت دشمنان نظام اسلامی برای جوانان و چرایی ایستادگی نظام اسلامی در مقابل سلطه کشورهای بزرگ از تاکیدات امروز است. مقابله با جنگ‌ ترکیبی مستلزم برنامه ریزی برای عملیات تهاجمی به دشمن است. مدیریت رسانه و صیانت از فضای مجازی باید به صورت جدی در دستور کار مسوولین قرار گیرد

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی با اشاره به برنامه‌های ۹ دی امسال گفت: برنامه‌های امسال در استان‌های کشور و هزار شهر همزمان با برگزاری نماز جمعه برگزار خواهد شد.‌ امسال محورهای بصیرت بخش در اجرای برنامه‌ها پیش‌بینی شده و براساس رهنمود رهبری رویکرد ستادهای بزرگداشت حماسه ۹ دی جهاد تبیین و روشنگری متناظر بر مسائل روز خواهد بود. ستاد در تمامی مراکز استان‌ها و هزار شهر و با گسترش فعالیت در سطح محلات و در لایه‌های مردمی جوانان و مساجد فعال شده است. در اجرای مراسم ۹ دی و هفته بصیرت بزرگداشت شهید حاج قاسم‌ سلیمانی و دهه مقاومت و ایام‌ فاطمیه سهم جدی داشته است.

وی ادامه داد: ظرفیت این سه مناسبت به تبیین و روشنگری اختصاص یافته. ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی با همیاری نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه دستگاه‌ها و نهادهای مردم‌نهاد، همه اقشار، هیئت‌ها، استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. برنامه‌های متعددی برای یک هفته پیش‌بینی شده است که در بخش تبیینی مراسم ویژه تحلیلی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی  اظهار کرد: مراسم اصلی در هشتم و نهم دی در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. همچنان که در سال ۸۸ واکنش مردم در برخی شهرها هفتم و هشتم دی بود مراسم اصلی در هشتم دی و برخی استان‌ها نهم دی مستقل از نماز جمعه و برخی دیگر با نماز جمعه برگزار می‌شود. برنامه‌هایی برای اقشار دانش آموزی، دانشجویی و مخاطبین مختلف در محلات مختلف پیش بینی شده است‌.

سردار نائینی گفت: برگزاری جلسات روشنگری برای جامعه فرهنگیان به ویژه برای دانش آموزان تهران، اجتماع ۱۰ هزار نفری رهروان ولایت در حرم‌ امام‌، تجمعات فرهنگیان، پیاده روی هزاران نفری در استان‌ها، برگزاری مسابقات ادبی، برقراری نمایشگاه‌های عکس و فیلم، برگزاری ۳۰۰ همایش در دانشگاه‌های کشور، ارائه مقالات، سخنرانی‌های روشنگرانه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و حمایت‌های مادی و معنی از ناشران برای تولید آثار در حوزه‌های بصیرتی از جمله دیگر برنامه‌های این روز است.

وی بیان کرد: در این چند سال اخیر ۸۵۰ عنوان کتاب منتشر شده است. دائره المعارف ۱۰ جلدی با موضوعات مختلف و اثر ۴ جلدی فتنه ۸۸ از جمله این آثار است. با توجه به جنگ‌ ترکیبی اخیر مرکزیت برنامه‌ها تبیین چگونگی‌ اقدامات دشمن خواهد بود.

به گزارش دفاع‌پرس به گفته نائینی برقراری حلقه‌های معرفتی و روشنگری توسط طلاب و دانشجویان در بیش از ۴۰ هزار پایگاه بسیج، برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم‌ عمار را خواهیم داشت. برگزاری همایش تقریب با حضور علمای اهل سنت و تشیع در آذربایجان غربی، همایش اصحاب فرهنگ و هنر در اردبیل، همایش بصیرتی بانوان نخبه در حوزه‌های علمیه، همایش تبیینی ویژه آموزش و پرورش در بوشهر، برگزاری همایش بصیرتی در خراسان شمالی، همایش رسانه و وحدت در سیستان و بلوچستان، اولین کنفرانس علمی آموزشی بصیرت و آموزش و پرورش در قزوین، برپایی نشست‌های علما و ائمه جمعه، همایش تبیینی بزرگداشت هفته بصیرت و میثاق امت و ولایت در دانشگاه رازی کرمانشاه، همایش یک روزه در ۲۲ دانشگاه استان گیلان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های دانشجویی در دانشگاه‌های لرستان، مرکزی خراسان رضوی و کرمان، نهضت سخنرانی و روایتگری و تبیین متناظر با نبرد اخیر، اعزام سخنران به استان‌ها و فعالیت‌های هنری و نمایشگاه‌های مختلفی که برای این مناسبت تولید شده است، برگزاری ۱۰ نمایشگاه عکس و گرافیک در مورد فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی با عناوین مختلف، از دیگر برنامه‌های پیش روست و در شبکه‌های رسانه ملی برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: مراسم محوری نهم دی روز پنج‌شنبه هشتم دی در میدان امام حسین (ع) تهران از ساعت ۲:۳۰ و با سخنرانی حجت الاسلام سعیدی رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار