دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ارمغان شهدای ایران؛ قوی‌تر از ماهواره، اثرگذارتر از شبکه‌های اجتماعی

تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس چند روزیست که حال و هوای ایران را تغییر داده است. این چند روز گویی فراخوان‌های ضدانقلاب و فعالیت رسانه‌های معاند و لفاظی‌های متعدد، باعث تهییج معترضان و اغتشاشگران نمی‌شود. این‌ها و موارد پرشمار دیگر، آنقدر برای ما طی سال‌های پس از انقلاب عادی بود که شاید کمتر متوجه برکات نفس‌های قدسی رزمندگان و جایگاه والای شهدا بودیم.
کد خبر: ۵۶۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۸ - 29December 2022

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: کسانی که جان خود را فدای میهن و ملت و آرمان مشترک جمع کثیری از مردم می‌کنند، در هر جای دنیا مورد احترام و تکریم هستند و صدالبته که اوج این تکریم و احترام همواره در ایران اسلامی و نسبت به شهدا صورت گرفته است.

از آنجا که حیات یک ملت به استحکام پیوند‌ها میان اقشار مختلف مردم وابسته بوده و این پیوندها سرشار از احساسات مشترک و عواطف ماندگار است و تضعیف آنها مترادف با از میان رفتن همه سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی، تلاش برای تقویت آنها یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر جامعه است.

ارمغان شهدای ایران چه بود؟

یک ملت ریشه‌دار و اصیل در طول تاریخ بارها و بارها طعم تلخی‌ها و شیرینی‌ها را چشیده و احساسات و عواطف خود را دستخوش طوفان‌های گوناگون و ناسازگاری‌های روزگار دیده است.

تجارب حاصل از این اتفاقات در حافظه تاریخی مردم می‌ماند و دوباره در مقاطع حساسس، مبدل به همراهی، همنوایی و تقویت پیوند و مودت و وحدت می‌شود.

قوی‌تر از ماهواره، اثرگذارتر از شبکه‌های اجتماعی

تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس چند روزیست که حال و هوای ایران را تغییر داده است. این چند روز گویی فراخوان‌های ضدانقلاب و فعالیت رسانه‌های معاند و لفاظی‌های متعدد، باعث تهییج معترضان و اغتشاشگران نمی‌شود. اینها و موارد پرشمار دیگر، آنقدر برای ما طی سال‌های پس از انقلاب عادی بود که شاید کمتر متوجه برکات نفس‌های قدسی رزمندگان و جایگاه والای شهدا بودیم.

ارمغان شهدای ایران چه بود؟

اینکه جبهه کفر و عناد، با تمام نیروی خود به میدان آمده و همه داشته‌هایش را برای از میان برداشتن جمهوری اسلامی ایران خرج کرده است تنها نشانگر یک واقعیت بوده و آن، لزوم هوشیاری و درک شرایط حساس کنونی است.

تشییع شکوهمند شهدای گمنام به ما یادآوری کرد که وجود پربرکت یادگاران دفاع مقدس، نه تنها از دستگاه تبلیغاتی دشمن و جیره‌خواران داخلی آنها قوی‌تر است بلکه تمامی جبهه کفر نیز حریف قطرات خون شهیدان نمی‌شود.

فرصتی که باید قدر دانسته شود

زبان مشترک همه انسان‌ها، حق و حقیقت و نوع‌دوستی است. همه این عناصر در دوران دفاع مقدس و دیگر مقاطع انقلاب اسلامی، جزئی لاینفک از زندگی و عروج شهدا بوده و سبب گرایش دل‌های پاک و خداجو به سمت آنها شده است.

اینکه برای چند روز یا چند ساعت، تعداد زیادی از جوانان، از تیررس رسانه‌های بیگانه و تبلیغات مسموم در شبکه‌های اجتماعی دور شده و آماده شنیدن سخنان مبتنی بر حق و حقیقت هستند، بهترین فرصت برای رسانه‌های داخلی و همه دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

ارمغان شهدای ایران چه بود؟

همین جوانانی که بعد از سه یا چهار دهه به دامان وطن برگشته‌اند، بهترین نشانه و چراغ راه برای هدایت نسل جوانان و نوجوان ایران اسلامی هستند به شرط آنکه پیام آنها با شیوه‌های مناسب و هوشمندانه به مخاطب منتقل شود.

اگر مسئولان و سیاست‌گذاران فرهنگی به دنبال تاثیر گذاری عمیق و ماندگار در میان اقشار مختلف ملت خصوصاً نسل جوانان هستند، باید مراسم بزرگ فرهنگی تشییع پیکر شهدای گمنام را با خلاقیت‌ و نوآوری‌های مختلف همراه کنند. بر همین اساس لازم است تا آیین‌های مربوط به تشییع شهدای گمنام به عنوان یک برنامه بزرگ و بی‌رقیب فرهنگی، به‌شکلی فراگیر، همه‌جانبه و فرابخشی طرح‌ریزی و اجرا شود.

انتهای پیام/ 933

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار