دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان خبر داد؛

اجرای پویش «دفاع از حریم» توسط خادمیاران رضوی کرمان

«کاظمی‌پور» گفت: پویش «دفاع از حرم» در 6 محور با حضور و خدمت خادمیاران رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ - 31December 2022

اجرای پویش «دفاع از حریم» توسط خادمیاران رضوی کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «سعید کاظمی‌پور» دبیر کانون‌های خدمت رضوی امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های کانون‌ها خدمت رضوی در سومین سالگرد شهادت خادم الرضا حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: کرمان استان حاح قاسم بود و اکنون در تمام رمزهای کشور هر جا که قصد مسافرت به خارج از کشور را داشته باشیم و یا از کشوری به کشور دیگر قصد سفر باشد، هنگام چک پاسپورت‌ها به محض دیدن نام شهر کرمان فورا بیان می‌کنند؛ حاج قاسم، ژنرال سلیمانی ؟ که این نمود جهانی شدن حاج قاسم و مکتب اوست.

وی ادامه داد: اگر قرار است در کشور حرکتی شکل بگیرد که با مکتب حاج قاسم جاری شود باید از کرمان که مهد مقاومت و حضور سردار است، آغاز شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی به خدماتی که سال گذشته بوده و امسال هم در تداوم آن‌ها، برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: ازدواج فاطمی، برگزاری کمک‌های مومنانه، جهیزیه آسان، پخت و توزیع غذا و غیره نیز برگزار خواهد شد، اما آنچه امسال به صورت ویژه طراحی شده است، پویش دفاع از حرم است.

کاظمی‌پور تاکید کرد: از فرمایشات خود حاج قاسم است که ایران، قرارگاه حسین بن علی است، بنابر این اگراین حرم حفظ شود و باقی بماند بی شک دیگر حریم ها نیز در امان خواهند ماند، بنابر این پویش «دفاع از حرم» در  6 محور  با حضور و خدمت خادمیاران رضوی برگزار می شود، بازه زمانی برگزاری این پویش به صورت گام به گام در طول یک سال از امروز تا چهارمین سالگرد سپهبد شهید اجرا خواهد شد.

وی اولین محور پویش دفاع از حریم را مدیریت جهادی نامید و گفت: شعار محوری این پویش خادمیاران رضوی مدافعان حرم جمهوری اسلامی است، نکته مهم اولین گام ، این است که حاج قاسم نماد یک مدیر جهادی و میدانی بود بنابر این باید در کرمان مدیران شاخصه های مدیریت را از حاج قاسم الگو برداری کرده و آن را مشق راه کنند زیرا مدیران کرمانی نماد حاج قاسم در کشور هستند که لازم است به شاخصه‌های این مدیر با کفایت مزین شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی ادامه داد: دومین محور این پویش، جهاد تبیین است، زیرا دشمن با تمام قوا به میدان آمده است و تهاجم فرهنگی، عملیات های ترکیبی و رسانه ای را برای مردم ما به ارمغان آورده است که لازمه خنثی سازی این جنگ رسانه ای دشمن جهادتبیین است و باید جواب دشمنان را با مکتب سردار داد.

کاظمی تاکید کرد: سومین محور، شکل گیری گروه فرزندان حاج قاسم است، که در این بخش جوانان و نوجوانان با آموزه‌هایی که در آن فرهنگ رضوی است، در مسیر درست اسلامیت حرکت خواهند کرد و تمام دستگاه ها باید در این زمینه کانون های رضوی را یار رسانی کنند.

وی ادامه داد: چهارمین محور توجه به جایگاه ویژه مادران در خانواده است، تهاجم فرهنگی غرب بیشترین ضربه را به زن و جایگاه مادری زده است که باید در این مسیر سبک زندگی مادران رضوی و احترام و تکریم انان را به جامعه یادآوری کرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان اضافه کرد: پنجمین محور اشاعه مکتب سلیمانی در ترویج روحیه فرهنگف ایثار و شهادت است که اهم ان توجه به جایگاه ویزه خانواده های شهدا و ایثار گران، جانبازان، آزادگان است زیرا بیشترین خدمات در جامعه توسط این خانواده ها صورت می گیرد اما نقش انها در جامعه زیاد ملموس نشده است.

کاظمی‌پور اخرین محور پویش دفاع از حرم را محور عدالت گستری و مردم یاری عنوان کرد و گفت: همانگونه که سردار سلیمانی در وقوع حوادث طبیعی و انسانی اولین نفر در میدان حاضر بود و برای محرومین و مستضعفین حرکتی شتابنده داشت ما نیز باید مدیران مردم را به این سمت سوق دهیم تا مکتب سردار را به صورت عملی به مردم و جهان نشان دهیم.

وی تاکید کرد: گرچه دشمن تلاش کرد تا با حدف فیزکی سردار سلیمانی مسیر و حرکتش را از بین ببرد اما خون سردار از جسمش جوشنده تر شد و حرکتی بزرگ را در مسیر مقاومت همچون اربعین ایجاد کرد و امروز همه مردم مسلمان و غیر مسلمان که از سردار محبتی دیده اند، پابه میدان خدمت گذارده و این مکتب بین المللی شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان ادامه داد: ما با مدیران استان میثاق نامه‌ای امضا کرده ایم تا در مسیر تعالی مکتب سردار سلیمانی گام برداشته و برای پیش برد اهداف این مکتب تمام توان خود را به کار گیریم.

در پایان این نشست از پوستر پویش مدافعان حرم نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها