جان‌فدا‌/ یادداشت

از منطق سلیمانی تا مکتب سلیمانی

منطق سلیمانی امروز به مکتب سلیمانی ارتقا یافته ‌و رسم زندگی می‌دهد و ساحت حکمرانی را به عقلانیت و محبت غنی‌سازی می‌کند. تأسی به سیره او، سیرت‌ها را نورانیتی می‌بخشد که صورت‌ها را لبخند بر لب آورد به سان یسر و آسانی بعد از عسرت و سختی.
کد خبر: ۵۶۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ - 01January 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ سلیمانی، رمانی نیست که قصه‌ای را در یک خط ممتد روایت کند. فراز‌ در‌ فراز است این حکایت که تجسم آن می‌شود سرباز قاسم سلیمانی. بله، نمی‌شود در یک زاویه ایستاد به تماشا و شرح سردار شهید سلیمانی. نمی‌شود صحیفه او را فقط از روی جلد خواند. او را بسان کتاب‌های راهنما باید صفحه‌به‌صفحه و سطر‌به‌سطر خواند و به درس‌آموزی پرداخت.

برخاستن با شناخت سلیمانی نتیجه‌اش از پا افتادن باطل‌کرداران جهانی خواهد بود لذا نه به رسم مالوف یادداشت‌نویسی که این بار به فراز‌نویسی از قامت رشید مردی می‌پردازیم که نشان حقیقت است؛
او پیاده آمد با قدم‌های آهسته اما پیوسته. از بسیجی ساده تا پاسداری که باورش رنگ لباسش بود برای وطن و اعتقادش شرح همان آیه‌ای که آرم شد و بر سینه چپش نشست. نشست تا در او به غیرتی برخیزد که برای حراست از حدود و ثغور میهن بشود دست خدا. بشکوه است یدالله شدن مردی که در یقین به عبودیت عبدالله شده است.

سخن به دست رسید. دل به کربلا رفت به حوالی علقمه که دو دست عمود بر آسمان، راه ملکوت را نشان می‌دهد و دستی که در اقتدا به آن دستان، بریقه کفر و استکبار نشسته است. دستی و انگشتری که نگین سلیمانی را به معتبرترین مُهر جهان تبدیل می‌کند. بر هر برگه‌ای که بنشیند پیغام قیام خواهد بود علیه باطل.

آن دست، امروز هم گره می‌زند و گره می‌گشاید. در کار دشمن گره می‌اندازد تا به سنت الهی میان قدرت و تصمیم‌شان فاصله بیفتد و گره می‌گشاید برای ما تا بتوانیم قدرت خود را به اقتداری افق گشا تبدیل کنیم. این دست است که ثابت می‌کند اثبات وجودی شهادت و شهید را. چیزی که آنقدر بزرگ است که به چشم کوچک دشمن نمی‌آید اما ما از کربلا تا امروز بدان یقین یافته‌ایم.

وجودش ذوالفقار بود و در هم می‌شکست باطل را. دیدند این قدرت را و سرلشکر سلیمانی را ترور کردند تا شهید سپهبد سلیمانی متولد شود در شکوه درس‌های نهج البلاغه که همه بمب‌های جهان هم نمی‌توانند او را از پا بیاندازند. او به منطقی تبدیل شد که امروز منطقه را چون فرشی از زیر پای‌شان می‌کشد و فردا جهان را زیر پای حقیقت فرش خواهد کرد. بله، شیاطین، سنگ زدند تا چراغ را بشکنند با انجار نور مواجه شدند که عمق سیاهی جنود شیطان را عیان کرد تا سیبل شلیک گلوله‌های نور شوند.

روز شهادت شهید سلیمانی جلوه‌ای شکوهمند از یوم‌الله است. همان روزی که به تصریح قرآن، ماجرای خروج از ظلمت به سوی نور رقم می‌خورد. کم نبودند که فراوان‌ در‌ فراوان بودند افرادی که با شهادت سردار، نگاه‌شان به حقیقت چنان باز شد که امپراطوری رسانه‌ای دشمن هم نمی‌تواند به اندازه پلک‌زدنی آن را به غفلت دچار کند. مطمئنیم که خداوند به برکتِ این شهادت، به تیمن خون شهید حقیقت را یاور خواهد بود و سپاه ابرهه را خواهد تاراند و مردمان زمان را از هجومِ لشکر فرعون زمانه به سلامت از نیل عبور خواهد داد و به سرزمین امن و امامن خواهد رساند.

منطق سلیمانی امروز به مکتب سلیمانی ارتقا یافته است و رسم زندگی می‌دهد و ساحت حکمرانی را به عقلانیت و محبت غنی‌سازی می‌کند. تأسی به سیره او، سیرت‌ها را نورانیتی می‌بخشد که صورت‌ها را لبخند بر لب آورد به سان یسر و آسانی بعد از عسرت و سختی. با رسم سلیمانی ترسیمی نو خواهیم دید از همدلی دوباره مردم پای پرچم شهادت نشان ایران...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها