انتقاد شدید «نبیه بری» از جریان‌های سیاسی در لبنان

رئیس پارلمان لبنان از همه جریان‌های سیاسی در این کشور تقاضا کرد در زمینه انتخاب رئیس جمهور جدید، به مسئولیت‌های خودشان عمل کنند.
کد خبر: ۵۶۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 31December 2022

انتقاد شدید «نبیه بری» از جریان‌های سیاسی در لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه العهد، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در آستانه آغاز سال نو میلادی در اظهاراتی خواستار تحرک جدی جریان‌های سیاسی این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان شد.

بری در این باره افزود: من بار دیگر تکرار و تاکید می‌کنم که خلاء ریاست جمهوری نباید برای چند ماه آینده ادامه پیدا کند و باید نهایتاً در هفته‌های آینده رئیس جمهور جدید انتخاب شود، چون در غیر این صورت لبنان وارد شرایط بسیار خطرناکی می‌شود.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: باید با انتخاب رئیس جمهور جدید، شرایط سیاسی و اقتصادی در لبنان را روی روال طبیعی آن قرار دهیم و برای تحقق این مساله باید میان جریان‌های سیاسی توافق ایجاد شود.

وی با اشاره به مخالفت برخی جریان‌های سیاسی در لبنان (از جمله حزب قوات و جریان ملی آزاد) با انجام گفت‌وگو‌های سیاسی در زمینه پایان خلاء ریاست جمهوری، افزود: در گذشته چندین بار از جریان‌های سیاسی برای گفت‌وگو دعوت کردم، اما آن‌ها پاسخی به این دعوت ندادند، زمانی که این جریان‌ها به انجام گفتگو اهتمام ندارند، دعوت کردن از آن‌ها نتیجه‌ای ندارد.

بری توافق سیاسی را تنها راه حل انتخاب رئیس جمهور جدید دانست و گفت: از ابتدا گفتم و همچنان تاکید می‌کنم که هیچ راهی برای انتخاب رئیس جمهور جدید بدون شکل‌گیری توافق میان جریان‌های سیاسی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار