آنکارا: خروج نیرو‌های ترکیه از سوریه نیازمند گام‌های سیاسی است

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه برداشته‌شدن گام‌های سیاسی مناسب، لازمه خروج نیرو‌های این کشور از سوریه است، گفت: اگر خلأ‌هایی وجود دارد نباید توسط تروریست‌ها پر شود.
کد خبر: ۵۶۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 01January 2023

آنکارا: خروج نیرو‌های ترکیه از سوریه نیازمند گام‌های سیاسی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در ادامه حرکت آهسته دولت ترکیه به‌سمت برقراری مجدد ارتباطات دیپلماتیک با دولت سوریه بعد از حدود یک دهه، آنکارا، اما برای خروج نیروهایش از شمال این کشور شرط گذاشت و در این راستا «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه شنبه در سخنانی، اظهار داشت: برداشته‌شدن گام‌های سیاسی مناسب، لازمه خروج نیرو‌های ترکیه‌ای از سوریه است.

چاووش‌اوغلو در این‌باره افزود: «در روند سیاسی [پایان بحران سوریه] باید گام‌هایی برداشته شود تا نیرو‌های ما از آنجا خارج شوند. اگر خلأ‌هایی وجود دارد، سازمان‌های تروریستی نباید آن‌ها را پر کنند».

وزیر خارجه ترکیه همچنین ادامه داد: نشستی بین مسئولان عالی‌رتبه ترکیه و سوریه در اواسط ماه ژانویه برگزار خواهد شد، اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره این دیدار خودداری کرد.

پیش از این، روزنامه سوری «الوطن» اخیرا به نقل از یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گزارش داده بود که در نشست سه‌جانبه میان دمشق، آنکارا و مسکو که وزیران دفاع ترکیه، سوریه و روسیه در آن حضور داشتند، ترکیه با خروج کامل از خاک سوریه موافقت کرده است.

وزارت دفاع روسیه، شامگاه چهارشنبه هفته جاری، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیران دفاع ترکیه پس از یازده سال در مسکو با یکدیگر دیدار کرده‌اند. پس از صدور این بیانیه، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای این گفتگو را «سازنده» و وزارت دفاع سوریه این دیدار را «مثبت» ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار