حقوقدان عراقی:

جنایت آمریکا در ترور سرداران مقاومت با هدف پیشبرد توافقات عادی‌سازی صورت گرفته است

العکیلی درباره اهداف آمریکا از ترور سرداران مقاومت گفت: این جنایت با هدف تضعیف محور مقاومت و پیشبرد توافقات عادی‌سازی رخ داد.
کد خبر: ۵۶۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 01January 2023

جنایت آمریکا در ترور سرداران مقاومت با هدف پیشبرد توافقات عادی‌سازی صورت گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محسن العکیلی» استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه بغداد و از وکلای پرونده ترور سرداران مقاومت در عراق اظهار داشت: واشنگتن با هدف تضعیف محور مقاومت و پیشبرد توافقات عادی‌سازی به این جنایت دست زده است.

العکیلی طی مطلبی که در فضای مجازی منتشر کرده، افزود: قطعاً ترور دو سردار بزرگ مقاومت ارتباط تنگاتنگی با پرونده عادی‌سازی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی دارد که آمریکا آن را در منطقه پیش می‌برد.

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه بغداد ادامه داد: آمریکا در حالی این پرونده را پیش می‌برد که بعد از انقلاب اسلامی، ایران توانست تمام آرزومندان آزادی و ردکنندگان اشغالگری را بیدار کند؛ آن‌هم در زمانی که بسیاری از کشور‌های عربی و اسلامی دچار ناامیدی شده بودند و حتی مصر به عنوان بزرگترین کشور عربی به رهبری «انور سادات» آماده عادی‌سازی شده بود.

وی درباره نقش ایران در مواجهه با اشغالگری صهیونیسم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران آرزوی آزادی را به ملت‌های منطقه بازگرداند، زمانی که امام خمینی (ره) گفت که «اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید ریشه‌کن شود». حالا روز قدسی که امام اعلام کرد، همچنان عامل ترس و نگرانی آمریکا و اسرائیل است.

العکیلی اضافه کرد: در مقابل، برخی دولت‌های عربی که به کارگزاری برای آمریکا و اسرائیل در منطقه معروف شده‌اند، بعد از برقراری روابط آشکار و پنهانی با رژیم اشغالگر، بر سر میزی نشستند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین کاخ سفید برای عادی‌سازی با تل‌آویو برایشان آماده کرده بود.

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه بغداد درباره ارتباط این پرونده با جنایت ترور سرداران مقاومت تاکید کرد: محور مقاومت، محور و سد مانعی در مقابل این روند بود؛ بنابراین آمریکایی‌ها برای تاثیرگذاری بر قدرت محور و تضعیف آن، ناچار به این شیوه جنایتکارانه روی آورده و فرماندهان مقاومت را ترور کردند.

وی در پایان گفت: این جنایت از یک جنبه دیگر نیز قابل تحلیل است، آن جنبه نیز این است که آمریکایی‌ها روی نفرت مدفون عربی-ایرانی کار کرده و خون سرداران محور مقاومت را همچون هدیه به نظام‌های عربی عادی‌سازی‌کننده و بهایی برای تسلیم‌شان در مقابل تل‌آویو تقدیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار