فرازی از زندگی‌نامه رهبر 13 ساله؛

حسین فهمیده به بهانه خرید نان به جبهه رفت

دوران طفولیت و نوجوانی خود را در حالی که هر روز آن همراه حادثه‌ای در شکل گیری شخصیت او موثر بود، با همه پستی و بلندی‌اش گذراند و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ به رنگ خون ثبت کرد.
کد خبر: ۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ - 03November 2015

حسین فهمیده به بهانه خرید نان به جبهه رفت

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، محمدحسین فهمیده یکی از هزاران نونهالان و دانش آموزان بسیجی کشور است که با نثار خون خود بر طراوت و سرخی خون شهداء انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزوده است.

دوران طفولیت و نوجوانی خود را در حالیکه هر روز آن همراه حادثهای در شکل گیری شخصیت او موثر بود، با همه پستی و بلندیاش گذراند. با سرمایهای عظیم از فهم و درک انقلابی و اسلامی بدنبال طوفان حوادث انقلاب وارد جنگ شد و با وجود سن کم خود را به جبهههای خونبار جنوب و خونین شهر قهرمان رسانید. با اقدامی آگاهانه و شجاعانه، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ به رنگ خون ثبت کرد.


خانواده شهید فهمیده در مشهد مقدس

** تصمیم شهید فهمیده برای رفتن به جبهه

حسین فهمیده در همان روزهای نخست شروع جنگ تحمیلی، تصمیم میگیرد به جبهه برود و با متجاوزان حزب بعث عراق بجنگد و از هجوم آنان جلوگیری کند. زمزمه رفتن خود را در خانواده و بین دوستانش میاندازد. در روزهای اول جنگ نگران اوضاع جبهه و حوادث نابسامان آن زمان بود.

روزی خود را به یکی از بیمارستانهای کرج که یکی از دوستانش در آنجا بستری بود، میرساند و با او خداحافظی میکند. از جبهه، جنگ و حفظ انقلاب برای او میگوید و تکلیف الهی خود را گوشزد میکند.

درهمان روزهای شروع سال تحصیلی، بچهها را به مدرسه میبرد و برادر کوچکش را به منزل خواهرش میرساند و بعد به سمت جبهه به راه میافتد.

او که از خانه به بهانه گرفتن نان مبلغ 50 تومان گرفته بود، پول را به دوستش داده و از او میخواهد که نان را بخرد و به منزل آنها ببرد. تصمیم خود را برای رفتن به خوزستان به او میگوید و از او میخواهد که تا سه روز به خانوادهاش خبر ندهد تا آنکه مانع رفتن او نشوند.

دوستش دو روز بعد خبر را چنین میدهد که: «من رفتم جبهه نگران من نباشید».


شهید محمدحسین فهمیده در کنار برادر شهیدش داود فهمیده

** پس از شهادت

خبر شهادت و فداکاری حسین فهمیده به امام خمینی (ره) میرسد.

رادیو برنامههای خود را قطع و اعلام میکند که نوجوانی سیزده ساله با فداکاری زیر یک تانک عراقی رفته و آن را منفجر کرده و خود وی نیز به شهادت رسیده است.

این خبر به امام امت رضوان الله تعالی علیه میرسد و امام خمینی (ره) در پیامی جملات معروف خود را پیرامون او میفرمایند: «رهبر ما آن طفل سیزده سالهای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

در همین رابطه مقام معظم رهبری نیز در خصوص دلاوریهای شهید فهمیده میفرمایند: «زنده نگهداشتن یاد و حادثه شهادت دانش آموز بسیجی، شهید فهمیده از اصالتهای دفاع مقدس میباشد.»

این دانشآموز رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوار خویش در جنگ با دشمن پیش قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب الله آموخت، امام بزرگوارمان از این نوجوانان 13ساله به عنوان رهبر یاد فرموده و بدینگونه نام و یاد او منشاء حماسههای بزرگ شده و تحول عظیم در شیوههای دفاع و نبرد رزمندگان اسلام ایجاد نمود و راه پیروزی و سرافرازی را یکی پس از دیگری، هموار ساخت.

3 سال پس از شهادت حسین برادر بزرگش داود نیز به شهادت میرسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار