«محمدرضا سعیدیمقدم» رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز در گفتوگو با خبرنگار دفاعپرس، اظهار داشت: دانشآموزان مدارس شاهد علاوه بر اهداف علمی باید الگوی آشنایی با معارف و ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشند.
وی با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی مستمر به فرآیند آموزشهای علمی، تربیتی و اعتقادی در مدارس شاهد افزود: فرآیند آموزشهای علمی، تربیتی و معرفتی در مدارس شاهد باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه در مدارس شاهد تنها هدف ورود دانش آموز به دانشگاه نیست، تصریح کرد: کیفیت آموزش و پرورش و رشد و بالندگی دانش آموزان از نظر معرفتی، اعتقادی، اخلاقی بر پایه بصیرت و بینش اسلامی و جهادی از مهمترین اولویتهای مدارس شاهد است.
سعیدیمقدم به تشکیل تیمهای تخصصی مدیران مدارس شاهد استان البرز اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل تیمهای تخصصی در مدارس شاهد استفاده از دانش و تخصص مدیران مدارس شاهد در چهار کارگروه آموزشی، پرورشی و فرهنگی، مدیریت سرمایه انسانی و مدیریت منابع مالی است.
وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این تیمهای تخصصی به دنبال افزایش کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس شاهد هستیم، تاکید کرد: در کنار آن اهداف و گزارههای علمی مأموریت اصلی مدارس شاهد ارتقای کیفیت تحصیلی، تربیتی و اعتقادی فرزندان شاهد و ایثارگر است زیرا این مدارس نماد تعلیم و تربیت منبعث از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت هستند.
سعیدی مقدم افزود: ارتقای کیفیت تنها به فعالیتهای آموزشی خلاصه نمی شود، بلکه فعالیتهای رفتاری و مهارتی، آشنایی با سبک زندگی سالم و خانواده محور و آشنایی با ارزشها را نیز شامل میشود.
وی گفت: در مدارس شاهد به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدای دانشآموز و فرهنگی به عنوان نمادی از انسانهای وارسته هستیم.
سعیدیمقدم با اشاره به گامهای مثبتی که در جهت بهبود کیفیت آموزشی، پرورشی در مدارس شاهد استان البرز برداشته شده، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین و بصیرت افزایی یکی دیگر از برنامههای مهم فرهنگی مدارس شاهد است که در قالب نشستها و کارگاههای اندیشه ورزی، جلسات پرسش و پاسخ و تریبون آزاد دانش آموزی مسائل روز جامعه، فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی، اهداف عالی جامعه اسلامی، اصل مترقی ولایت فقیه و اهداف جبهه مقاومت اسلامی برای دانش آموزان تشریح می شود.
انتهای پیام/