جان فدا/ بازنشر/ رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس:

سردار سلیمانی مصداق یک انسان رشدیافته در مکتب اهل بیت بود

حجت‌الاسلام ذوالنوری گفت: سردار شهید سلیمانی مصداق یک انسان رشدیافته در مکتب اهل بیت علیهم السلام، امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۵۶۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ - 03January 2023

/حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق یک انسان رشدیافته در مکتب اهل بیت، امام خمینی و انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به این مطلب که روحیه ایشان بسیار قابل توجه بود، عنوان کرد: کسانی که روحیه نظامی دارند و به کار‌های نظامی اشتغال دارند معمولاً دارای روحیه عاطفی و اخلاقی ضعیفی هستند و ممکن است عطوفت و لطافت در آن‌ها به تناسب نوع کارشان کمتر باشد، چون کار آن‌ها یعنی تمرین برای کشتن، ولی حاج قاسم علی‌رغم این‌که نظامی بود کاملاً لطافت و معنویت را در خود جمع کرده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص ویژگی‌های اخلاقی حاج قاسم هم گفت: سردار سلیمانی فردی پایبند به اخلاق بود؛ در جلسات دو و یا چندنفره‌ای که با هم داشتیم ایشان یکی از خصوصیاتش این بود که کمتر در چشمان افراد نگاه می‌کرد و یک حیای خاص داشت و کاملاً اخلاق در رفتار، کردار و منش او هویدا بود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: حاج قاسم در عین حال که بسیار اخلاقی، عاطفی و معنوی بود آن جایی که جای کشتن، مقاتله، بروز شهامت و ابراز قاطعیت بود آن روحیه عاطفی و اخلاقی در قاطعیت و شهامت ایشان تأثیری نداشت.

وی با اشاره به اینکه در سوره توبه در وصف کسانی‌ که با خدا معامله می‌کنند، جامع خصلت‌ها بیان شده و ایشان چنین بود، اظهار کرد: ممکن است برخی اهل کشتن باشند، ولی برای کشته شدن قدم در راه جبهه‌ها نگذارند و از آن هراس داشته باشند و یا برخی اهل کشته شدن هستند، ولی در کشتن دشمن دست و پایشان می‌لرزد، ولی قرآن کریم در آیه ۱۱۱ سوره توبه می‌فرماید کسانی‌که با خدا معامله می‌کنند هم می‌کشند و هم کشته می‌شوند و حکم خدا هر چه اقتضا می‌کند تسلیم آن هستند و تمایلات شخصی آن‌ها را از راه خدا بازنمی‌دارد و ما به واقع حاج قاسم را در عرصه جنگ این‌گونه دیدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: سردار سلیمانی در یمن، عراق، سوریه و حوزه مقاومت هر جایی‌ که عطوفت و ملاطفت اقتضا می‌کرد همان خصلت را داشت و آنجایی‌ که می‌بایست شر دشمنان اسلام را از سر مردم کم کند ذره‌ای دچار تردید نمی‌شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار