جان فدا/ بازنشر

سرلشکر رشید: حاج قاسم ۶ ارتش را بیرون از سرزمین ایران ساماندهی کرد

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: حاج قاسم در جلسه‌ای با فرماندهان نیرو‌های مسلح گفت که به پشتوانه ستاد سپاه، ستاد ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران برای شما ایجاد کرده‌ام.
کد خبر: ۵۶۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ - 03January 2023

ارتش‌هایی که حاج قاسم بیرون از مرز‌ها جهت بازدارندگی سامان دادگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: خبرگزاری دفاع مقدس به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به بازخوانی سخنان مقامات عالی‌رتبه نظامی درخصوص ابعاد شخصیتی سیدالشهدای جبهه مقاومت پرداخته است که در ادامه، سخنان سردار سرلشکر «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) درخصوص نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت و امنیت‌آفرینی برای ایران را می‌خوانید.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که سوم مهر سال ۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با تفکر و روش آمریکایی‌ها اداره می‌شدند. طی سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل‌دهی ارتش‌های این کشور‌ها از سوی قدرت‌های استکباری بودیم. امروز مشاهده می‌کنیم که تفکر و روش آمریکایی‌ها شکست خورده است و ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.

سرلشکر رشید با اشاره به روش و تفکر سازمان‌دهی امروز نیرو‌های مسلح افزود: روش و تفکر سازمان‌دهی، که امروز نیرو‌های مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیرو‌های نظامی و امنیتی و سیاست‌گذاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیرو‌های مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) به جلسه‌ای که سه ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی، با حضور این شهید والامقام و فرماندهان نیرو‌های مسلح در این قرارگاه برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در این جلسه به فرماندهان نیرو‌های مسلح گفت که من به پشتوانه ستاد سپاه، ستاد ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع اکنون شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران برای شما سازمان‌دهی و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض هزار کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که در درون این کانال، شش لشکر اعتقادی و مردمی به سرمی‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بجنگد، باید از این شش لشکر عبور کند.

سردار رشید با اشاره به این شش ارتشی در بیرون از مرز‌های کشور ایجاد شده، اضافه کرد: یک ارتش در لبنان به نام «حزب‌الله» دو ارتش در فلسطین اشغالی به نام‌های «حماس» و «جهاد اسلامی»، یک ارتش در عراق به نام «حشدالشعبی»، یک ارتش در یمن به نام «انصارالله» و یک ارتش در سوریه که همین‌ها موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در پایان صحبت‌های خود به علت عصبانیت آمریکا از قدرت منطقه‌ای ایران اشاره و تصریح کرد: عصبانیت آمریکا از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین امر است که جمهوری اسلامی ایران هر دو مؤلفه قدرت را دارد؛ اول برخورداری از نیروی مسلح قدرتمند و آماده رزم در برابر هر متجاوز خارجی در درون سرزمین و دوم بهره‌مندی از یک قدرت منطقه‌ای بیرون از سرزمین. این دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی از دید همه کارشناسان نظامی، ضروری و حیاتی است و نظام جمهوری اسلامی از هر دو مؤلفه برخودار است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار