جان فدا/ بازنشر

سردار حاجی‌زاده: سردار سلیمانی قهرمان ایجاد صلح در منطقه/ مبارزه حاج قاسم در اوج مظلومیت و تنهایی بود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مبارزه حاج قاسم در جنگ سوریه و عراق، مبارزه در اوج مظلومیت و تنهایی بود؛ زیرا در روز‌های اول، حاج قاسم را به دفاع از دیکتاتور محکوم و با ساده‌اندیشی، داعش و جریان تکفیر را مردم سوریه قلمداد می‌کردند.
کد خبر: ۵۶۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ - 03January 2023

مبارزه حاج قاسم در اوج مظلومیت و تنهایی بود/ سردار سلیمانی قهرمان ایجاد صلح در منطقه بودگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: خبرگزاری دفاع مقدس به‌ مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به بازخوانی سخنان مقامات عالی‌رتبه نظامی درخصوص ابعاد شخصیتی سیدالشهدای جبهه مقاومت پرداخته است که در ادامه، سخنان سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت و امنیت‌آفرینی برای ایران را می‌خوانید.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قهرمان ایجاد صلح در منطقه بود؛ زیرا با گروه‌های مخالف امنیت کشور‌ها یعنی تکفیری‌ها و داعش مبارزه کرد. اگر مبارزه سردار سلیمانی نبود، علاوه بر حاکمیت تروریست‌ها بر منطقه، شاهد صدور این گروه‌های تروریستی به اروپا و سایر کشور‌ها به صورت وسیع هم بودیم.

امروز امنیت و آرامش اروپا مدیون مبارزه سردار شهید سلیمانی و یاران او است؛ اما آمریکا ناجوانمردانه او را ترور می‌کند؛ البته عاملان و آمران حمله به شهید سلیمانی همچنان تحت تعقیب ایران قرار دارند و از جنایت خود رهایی پیدا نخواهند کرد.

انتقام خون سردار شهید گرفته خواهد شد. در ارتباط با انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توانستیم چند راه مقابله را دنبال کنیم. یک راه این بود که جنگ تمام‌عیار راه بیندازیم. در این‌صورت می‌باید پایگاه‌های آمریکایی‌ها را در منطقه می‌زدیم و بعد یک زد و خورد سنگین بین ما و آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت و مثلاً یک جنگ یک‌ ماهه اتفاق می‌افتاد، اما آیا این کار منطقی بود؟ در نتیجه این اقدام تعدادی کشته از آن‌ها می‌گرفتیم و آن‌ها هم چند هزار نفر از مردم عادی و نظامی را می‌کشتند و ضربه‌ای به کشور وارد می‌شد و ما ۱۰ الی ۲۰ سال عقب می‌افتادیم.

لذا به این نتیجه رسیدیم که جنگ نتایج خوبی برای ما ندارد و باید کاری انجام دهیم که دستاورد‌های خوبی برای ما و منطقه داشته باشد. بر این اساس، چون آن‌ها یک اقدام نظامی انجام داده بودند، ما هم باید یک اقدام نظامی انجام می‌دادیم؛ پس به عین‌الاسد حمله کردیم.

اگر همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هم می‌زدیم، جواب خون حاج قاسم نمی‌شد، ولی ما در زدن عین‌الاسد در واقع حیثیت و هیمنه آمریکا را زیر ضربه بردیم؛ نه اینکه بخواهیم چهار تا سوله را بزنیم.

از سوی دیگر برای جواب آمریکایی‌ها هم آماده بودیم و همه توان موشکی‌مان پای کار بود و اگر آن‌ها پاسخ می‌دادند، همه پایگاه‌هایشان را از اردن تا عراق و خلیج فارس و همه ناوهایشان را حتی در اقیانوس هند می‌زدیم. به عبارت دیگر، آن روزی که عین‌الاسد را می‌زدیم، تصور خود ما این بود که آمریکایی‌ها پاسخ می‌دهند که در این‌صورت ما هم چهارصد نقطه را آماده کرده بودیم که بزنیم.

مبارزه حاج قاسم در جنگ سوریه و عراق، مبارزه در اوج مظلومیت و تنهایی بود؛ زیرا در روز‌های اول، حاج قاسم را به دفاع از دیکتاتور محکوم و با ساده‌اندیشی، داعش و جریان تکفیر را مردم سوریه قلمداد می‌کردند. با وجود این، حاج قاسم دست از فرمان ولایت نکشید و در اوج مظلومیت و تهمت، همراه با یارانش به کار خود ادامه داد؛ این همان نکته‌ای است که باعث شد او برجسته، ممتاز و متفاوت شود.

آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را شهید کردند، اما برای چه مسئولیت آن را قبول کردند؟ چون می‌خواستند بگویند نماد مقاومت را زدیم تا فرماندهان مقاومت بترسند. به عبارت دیگر، آن‌ها اطمینان کاذبی پیدا کرده بودند که ایران پاسخ نمی‌دهد. وقتی دیدند مردم شعار انتقام می‌دهند، گفتند اگر ایران اقدامی کند، ۵۲ نقطه را خواهیم زد و آن نقطه فرهنگی هم که می‌گفتند بیت رهبری بود، اما دیدند که عین‌الاسد موشک‌باران شد و صبح همان روز هم برنامه دیدار رهبری به‌صورت زنده از حسینیه امام خمینی (ره) پخش شد.

در واقع آن‌ها به دنبال این بودند که ایران را بی‌حیثیت کنند، اما به عکس، ایران عزیز شد و ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که یک ابرقدرت هستیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار