جان فدا/ در اجلاس بین‌المللی شهید سلیمانی مطرح شد؛

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان: شهید سلیمانی ثابت کرد خط مشی اسلام، رحمت و رافت است

شیخ قاسم گفت: شهید سلیمانی ثابت کرد که خط مشی اسلام، خط مشی رحمت و رافت است و این تکفیری‌ها اصلا مسلمان نیستند و پیروی دین اسلام نیستند.
کد خبر: ۵۶۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ - 04January 2023

شیخ قاسم: شهید سلیمانی شاخص تمیز اسلام حقیقی و دروغین بودگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- میثم محمدپور لامع؛ شیخ «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین اجلاس بین‌المللی شهید سلیمانی، اظهار داشت: ما از شهادت او باید به آثار بزرگی که برای ما به جای گذاشت گذر کنیم که این آثار شهید برای الگو گرفتن نسل‌های آینده ادامه پیدا خواهد کرد. شهید سلیمانی قهرمان قدس در جمهوری اسلامی ایران به سوی آزادی فلسطین از طریق ارتش ۲۰ میلیونی که امام خمینی (ره) تشکیل آن را در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد است.

شیخ قاسم افزود: این ارتش در واقع اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. شهید سلیمانی در واقع صاحب پیروزی‌های بزرگی بود. او، همراهانش و همه شهدای بزرگوار که در طول و عرض این جهان حضور دارند و در این کنفرانس به تمامی این شهدا مخصوصا شهدایی که ترور شدند درود می‌فرستیم. «شهید سلیمانی» و «شهید ابومهدی المهندس» و برداران و مجاهدانی که در همراهی این دو شهید بزرگوار بودند.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: خون این شهدای بزرگوار آمیخته شد با خون شهدای عراق و این خون راه را جهت مقابله با آن‌هایی که می‌خواستند سرزمین عراق را تحت سلطه خودشان قرار بدهند گشود. در واقع شهدای عراق بسیار بزرگوار هستند و شهدای ایران در یمن، سوریه و دیگر کشور‌های اسلامی حضور دارند و خود و خون خود را در راه اسلام قربانی کردند. بنابر این محور مقاومت در کل این منطقه حضور و امتداد دارد و یک وحدت، همبستگی و همگرایی بین خون تمامی این شهدا بر اساس یکسان بودن اعتقادات و یکسان بودن تلاش مجاهدانه این شهدا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما این شهدا را در کشور خودمان امتحان کردیم. آن‌هایی که به خداوند و پیامبران ایمان آوردند صدیقان و شهدا هستند که در روز قیامت از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند برخوردار هستند و نور آن‌ها در همه جا و در طول تاریخ بشریت شعاع افکنی خواهد کرد.

شیخ قاسم اضافه کرد: خون این شهدا به خاطر همان مجاهدت‌ها و جهاد‌هایی که این شهدا انجام دادند هر روز برکتی برای ما مسلمانان دارد. جهادی که امیرالمومنین علی (ع) فرمود: جهاد دری است از در‌های بهشت که برای اولیا و ویژگان خداوند گشوده شده است.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: نظر من در این کنفرانس این است که برخی از ویژگی‌های شهدا مخصوصا شهید سلیمانی از آن برخوردار بودند صفاتی بودند که مکتب شهید سلیمانی را پی‌ریزی کرد. حتی امام خامنه‌ای گفتند که شهید سلیمانی یک مکتب و مدرسه است و همه امت باید شخصیت او را بررسی کنند و الگو‌های این شهید بزرگوار را در زندگی روزمره خودشان به منظور بازیابی، کرامت، شرف و عزت مسلمانان به کار ببندند. این در حالی است که ظالمین و استکبار نمی‌خواهند مسلمانان به این عزت، سرلبندی و انسانیت برسند.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی پرچمی از پرچم‌ها و شخصیت‌های برجسته اسلام و خط مشی ولایت بود. او اسلام، خط مشی خود و اهل بیت (ع) را از طریق رفتار خودش در صحنه جهاد مجسم کرد. شهید سلیمانی ثابت کرد که خط مشی اسلام، خط مشی رحمت و رافت است و این تکفیری‌ها اصلا مسلمان نیستند و پیروی دین اسلام نیستند.

شیخ قاسم در پایان صحیت‌های خود تصریح کرد: امت اسلام خیرات و امکانات بسیاری دارد که از این خط مشی شهید سلیمانی که مبتنی بر خط مشی اسلام و اهل بیت (ع) پیروی کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار