نخست وزیر عراق:

فتوای مرجعیت عراق و مقدساتش را حفظ کرد/ شهدا تاریخ ساز شدند

«محمد شیاع السودانی تأکید کرد که فتوای جهاد کفایی مرجعیت، مقدسات عراق و شهروندان آن را با همه تنوعش حفظ کرد و شهدا در برهه ای سرنوشت ساز به آن لبیک گفتند.
کد خبر: ۵۶۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ - 08January 2023

فتوای مرجعیت، عراق و مقدساتش را حفظ کرد/ شهدا تاریخ ساز شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در حاشیه شرکت در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در منطقه «الرستمیه» بغداد اظهار داشت: یکصد و دو سال از تشکیل ارتش قهرمان عراق که همیشه حامی و یاور عراق بوده است، می‌گذرد. ما این یادبود را در حالی گرامی می‌داریم که اکنون از نعمت ثبات برخوردار هستیم.

السودانی در ادامه افزود: ارتش عراق چالش‌ها و نقطه عطف‌های زیادی را پشت سر گذاشت و بدخواهان برای شکستن اراده و عزم آن تلاش کردند و دیکتاتوری سابق علیه آن توطئه چینی کرد. اما ارتش عراق از قانون اساسی، روند دموکراتیک و ساختن عراق جدید حمایت کرد. ما در برنامه دولتی خود ارتقای توان ارتش را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح و ارتش قهرمان عراق با پیروزی بر تروریسم و بازیابی همه خاک عراق، حماسه بی‌نظیری در تاریخ ترسیم کرد. فتوای جهاد کفایی که آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر دینی صادر کرد، مقدسات و شهروندان عراق را با تمام تنوع آن حفظ کرد. باید یاد کنیم از شهدای پیر و جوان عراقی که بدون هیچ واهمه‌ای به سوی میادین نبرد شتافتند و جان خود را فدا کردند و در برهه تاریخی تعیین کننده، آینده ساز شدند و به ندای جهاد کفایی مرجعیت لبیک گفتند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در پایان خاطرنشان کرد: پیام عراق جدید، پیام صلح جویی و همکاری و شراکت با همه نیروهای خیرخواه و صلح جو در سراسر جهان است. و آن دوره تاریکی که عراق و منطقه را ویران کرد به پایان رسیده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها