جان فدا/ آیت الله علم‌الهدی:

سردار «شهید سلیمانی»؛ مصداق زیست شهادت‌گونه است

امام جمعه مشهد گفت: شهادت به معنای گذشتن از تمام سرمایه‌های خود و به خدمت درآوردن نقطه پایان زندگی برای ارتقا معنویت و بندگی و آرمان ساز است؛ لذا سردار «شهید سلیمانی» مصداق زیست شهادت‌گونه است.
کد خبر: ۵۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ - 05January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» با حضورآیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد و خانواده شهیدان مدافع حرم «میرزا محمود تقی پور» و «احمد دوستی» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

آیت الله علم‌الهدی در آغاز این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان لحظه اول؛ نام، راه و روش سردار شهید «سلیمانی» را «مکتب حاج قاسم» نام‌گذاری کردند که این فرمایش بسیار دقیق و نافذی بود. محور تمام فعالیت‌های ایشان؛ فدا شدن در راه دین و خدا بود، به طوری‌ که وقتی زندگی آن شهید بزرگوار را بررسی کنیم، می‌بینیم که همه برنامه‌ها و فعالیت‌های سیاسی و تحولات فکری و دغدغه شهید سلیمانی خدمت به دین و حرکت در جهت شهادت بوده است.

وی با بیان این مطلب که سپهبد سلیمانی یک شخصیت بزرگ و والایی ست که شهادتش نیز کاملا ارادی بوده است، در ادامه تأکید کرد: ایشان تمام عمر خود را مثل یک شهید زندگی کرد و از ابتدا تا انتها در خط شهادت بود. بر همین اساس؛ ما باید از زندگی شهید سلیمانی الگوبرداری کنیم و شهادت و زندگی ایشان به معنای واقعی در دل، قلب و فکر ما نفوذ عملی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین بیان کرد: شهادت به معنای گذشتن از تمام سرمایه های خود و به خدمت درآوردن نقطه پایان زندگی برای ارتقاء معنویت و بندگی و آرمان ساز است؛ لذا سردار شهید سلیمانی مصداق زیست شهادت‌گونه است.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: شهادت یک جریان قطعی در مسیر زندگی است که آخرش فدایی شدن در راه خداست؛ اگر این خط حرکتی در زندگی انسان حاصل شد، انسان هر چقدر عمر کند و با همین خط به نقطه آخر زندگی خود برسد، شهید است.

در انتهای این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم، «محمود تقی پور و احمد دوستی» تجلیل و تکریم به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار