یادداشت/ حجت‌الاسلام بابائی

تعامل سازنده با ضعیف‌الحجاب‌ها در جهت گسترش گفتمان انقلاب اسلامی

ظاهر و پوشش بسیاری از کسانی که در تاریخ انقلاب اسلامی جان‌فشانی کردند با مظاهر دینی فاصله داشت؛ بر همین اساس وظیفه کسانی که دغدغه‌ حفظ دین و انقلاب را دارند تعامل سازنده با بانوانی است که دل در گروِ اسلام و انقلاب دارند و در اغتشاشات اخیر، مشت سنگینی بر دهان دشمن زدند چراکه حساب این گروه از بانوان از معاندانی که با «کشف‌حجاب» درصدد به‌سخره‌ گرفتن این «واجب‌الهی» هستند، جداست.
کد خبر: ۵۶۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ - 06January 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام و المسلمین «عباس بابائی»؛ یکی از مقوله‌هایی که در چند وقت اخیر ذهن بسیاری از دغدغه‌مندان عرصه‌ دین و جامعه‌ دینی را به خود مشغول کرده‌، پدیده‌ «بدحجابی» است؛ پدیده‌ای که بارها با نگاهی ثابت و دقیق از سوی رهبر حکیم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

پیش از بررسی اجمالی دیدگاه ایشان، لازم است به این نکته اشاره شود که در میان اندیشمندان اسلامی، علمای اندکی هستند که دارای منظومه فکری‌ باشند؛ به این معنا که به ابعاد مختلف اسلام به‌صورت دقیق و عادلانه نگاه کنند. با کنکاش در منظومه‌ی فکری رهبر فرهیخته انقلاب به عنوان یکی از شاخص‌ترین اندیشمندان اسلامی، می‌توان به نکات متعددی از قبیل جایگاه رفیع دین و آموزه‌های آن از یک سو و ضعف‌های ایمانی افراد و جوامع از سوی دیگر پی‌برد.

ایشان با نگاهی که از دل اصل فوق‌العاده‌ی «جذب حداکثری» برمی‌خیزد، بارها در مورد افرادِ دچار کاستی در پوشش فرموده‌اند که این دختران و بانوان کم حجاب، دختران ما هستند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را متهم به بی‌دینی یا ضدانقلابی بودن کند.

گزاره‌های یادشده از سوی یک اسلام‌شناس توانمند، بسان طلیعه‌ای است جهت تغییر نگاه عده‌ای از متولیان فرهنگ و دغدغه‌مندان عرصه‌ی عفاف و حجاب.

اگر قرار بر اصلاح و جذب بانوانی است که افکار، گفتار و رفتارشان متفاوت با چارچوب‌های دینی است، باید متولیان و دغدغه‌مندان این میدان، در مرحله‌ی نخست و البته در مهم‌ترین گام‌، نگاه‌شان را نسبت ‌به ایشان تغییر دهند؛ چون تا زمانی‌که دیوار بی‌اعتمادی بین آنان فرونریزد، امکان گفت‌وگو فراهم نمی‌شود و تا وقتی‌که با ابروان در هم گره شده یکدیگر را بنگرند، فرصت جذب فراهم نخواهد شد.

نگاه رهبر فرزانه انقلاب، برگرفته از سیره رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است؛ پیامبری که با اخلاق نبوی والای خویش توانستند انسان‌های فراوانِ گریزپایی را به وادی دین وارد کنند. از طرفی تاریخ انقلاب در ادوار مختلف، از بدو پیروزی تا دوران دفاع مقدس و نیز پس از آن نشان داد بسیاری از کسانی که در این عرصه‌ها جان‌فشانی کردند، همان‌ها بودند که ظاهر و پوشش‌شان با مظاهر دینی فاصله داشت. با این حال عمق نگاه، ارادت قلبی و سیرت پاک‌شان باعث شد که صحنه‌های پرافتخاری را برای این آئین و مملکت در تاريخ رقم بزنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار با جمعی از با بانوان با بیانات صریح‌شان حجت را برای چندمین بار بر همه تمام کردند تا آنجا که حتی به‌جای کلمه‌ «بدحجاب» از عبارت «ضعیف‌الحجاب» استفاده ‌کردند.

امروز وظیفه همه کسانی که دغدغه‌ی حفظ دین و انقلاب را دارند نه تقابل، بلکه تعامل سازنده با بانوانی است که همچنان دل در گروِ اسلام و انقلاب دارند و در اغتشاشات اخیر، مشت سنگینی بر دهان دشمن زدند. به طور حتم، حساب این گروه از بانوانِ دلداده‌ی اسلام و انقلاب، از معاندانی که با «کشف‌حجاب» درصدد به‌سخره‌گرفتن این «واجب‌الهی» هستند، سواست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار