مدرس و کارشناس سینما در افتتاحیه نمایشگاه «نورهدی، نور حسین (ع) است و بس»:

هنرمند متصل رزق طیب می‌گیرد و فضیلت هنری حاصل می‌کند/ قدیریان راه آسمان نشان می‌دهد

شاه حسینی با تاکید براینکه هنرمند متصل رزق طیب می‌گیرد و فضیلت هنری حاصل می‌کند، درباره آثار نمایشگاه «نورهدی، نور حسین (ع) است و بس» گفت: عبدالحمید قدیریان در آثارش جنسی از نور انعکاس می‌دهد که راه آسمان نشان می‌دهد.
کد خبر: ۵۶۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ - 06January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجید شاه‌حسینی» مدرس و کارشناس سینما در آیین گشایش نمایشگاه نقاشی و شش مجسمه‌برنزی عبدالحمید قدیریان «نورهدی، نور حسین (ع) است و بس» که عصر امروز جمعه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، با بیان اینکه هنرمندان امروزی را می‌توان به دو دسته‌‌ی هنرمندان متصل و منفصل تقسیم‌بندی کرد، اظهار داشت: هنرمند متصل رزق طیب می‌گیرد و فضیلت هنری حاصل می‌کند.

بیشتر بخوانید؛

نقاشی‌های قدیریان رفرنس‌ نقاشی معاصر و انقلاب اسلامی اسلامی است

وی به پیشینه هنری عبدالحمید قدیریان و همکاری در پروژه‌های سینمایی مُلک سلیمان، حضرت محمد (ص) و مریم مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه د همه این کارها رویش یک هنرمند متصل را شاهد هستیم، گفت: با آغاز مسیر اربعین ما با افق جدیدی در آثار هنری قدیریان شاهد هستیم و همه‌ی کربلا از نگاه قلم این هنرمند محدود به یک باریکه خاکی نیست بلکه در نگاه ایشان کربلای واقعی در آسمان و در مناسبات فراجهانی صورت می‌گیرد.

هنرمند متصل رزق طیب می‌گیرد و فضیلت هنری حاصل می‌کند/ قدیریان راه آسمان نشان می‌دهد

این مدرس و کارشناس سینما به آثار عرضه شده عبدالحمید قدیریان در نمایشگاه‌های «آسمان حسین (ع)» و «همپای نور» اشاره و تصریح کرد: در آثار این نمایشگاه‌ها شاهد جلواتی از رنگ و نور هستیم؛ جنسی از نور در آثار قدیریان وجود دارد که مخاطب را با اهل بیت علیهم السلام رشد می‌دهد.

شاه‌حسینی به نقاشی «شفاه» قدیریان با موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: نواع نگاه این هنرمند در این اثر هنری به‌عنوان یک پزشک برایم تکان دهنده بود؛ از این نقاشی چنین فهم می‌شود که پزشکان چون متصل‌اند می‌توانند بخشی از مسیر شفا باشند.

وی با تاکید براینکه آثار قدیریان به سوی ظهور و میل به حرکت دارند، عنوان کرد: خوشحالیم که هنوز هنرمندانی داریم که با شجاعت آدرس انقلاب اسلامی به سوی ظهور را می‌دهند درحالی که بسیاری در این مسیر دچار لُکنت زبان می‌شوند و نمی‌گویند انقلاب کردیم تا مقصدمان ظهور و بهشت آخرالزمانی باشد. قدیریان انعکاس نور می‌دهد و جدال نو و ظلمت را نمایش می‌دهند.

هنرمند متصل رزق طیب می‌گیرد و فضیلت هنری حاصل می‌کند/ قدیریان راه آسمان نشان می‌دهد

این مدرس و کارشناس سینما به تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از کتاب «هم‌پای نور» قدیریان پرداخت و با بیان اینکه این هنرمند نسبت به دیگر اساتید هنر سبکبال در حرکت است، افزود: قدیریان در قلم شهامت دارد و  در این آشفته‌باز امید و یقین استاد انگار از ایستگاه یقین گذشته است. آثار ایشان در عین قوت قلم و ارزش هنری، شهامت انقلابی بودن دارند و می‌توانند از مقصد انقلاب اسلامی سخن بگویند.

به گزارش دفاع‌پرس، آثار ارائه شده قدیریان در این نمایشگاه از شنبه ۱۷ دی‌ تا هفتم بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران به نشانی تهران، انتهای پاسداران‌شمالی، فرهنگسرای نیاوران در معرض نمایش خواهند بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار