دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

فعالیت‌ها و اقدامات فرمانده جدید انتظامی کل کشور/ سردار «رادان» را بیشتر بشناسید

سردار رادان از فرماندهان باسابقه سازمان انتظامی کشور است که در تامین امنیت و مقابله با اشرار و اراذل و اوباش در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ نقش اساسی ایفا کرد.
کد خبر: ۵۶۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 07January 2023

فعالیت‌ها و اقدامات فرمانده جدید انتظامی کل کشور/ سردار «رادان» را بیشتر بشناسیدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پرس، سردار سرتیپ «احمد‌رضا رادان» با حکم فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای، فرمانده انتظامی کل کشور شد.

این مهم‌ترین خبری بود که امروز (۱۷ دی) توجه رسانه‌های جمعی را به خود جلب کرد و نوید دوره‌ای تازه را در سازمان انتظامی کشور به جامعه ایرانی داد.

آغاز نظامی‌گری با لباس مقدس بسیج

سردار رادان در سال ۱۳۴۲ در اصفهان متولد شد و با شروع دوران دفاع مقدس به دنبال حکم جهاد امام خمینی (ره) وارد عرصه دفاع از خاک وطن شد، او دوره نظامی‌گری خود را با لباس مقدس بسیج در دفاع مقدس شروع کرد و بعد از جنگ تحمیلی برای ادامه خدمت به نظام و ولایت به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

سازمان انتظامی کشور بعد از جنگ تحمیلی به دلیل نیازی که در تأمین امنیت اجتماعی جامعه ایران داشت مقصد بعدی بود که سردار رادان در آن لباس خدمت را بر تن کرد، او ابتدا به فرماندهی نیروی انتظامی استان جنگ‌زده کردستان منصوب شد و بعد از استان کردستان برای تامین امنیت مناطق جنوب شرقی کشور بر مسند فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان نشست.

خادمی امام رضا (ع) هم در کارنامه این نظامی باسابقه دیده می‌شود، سردار رادان در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ در استان خراسان رضوی مشغول به خدمت بود و در نهایت تامین امنیت پایتخت را بر عهده گرفت. جانشینی فرمانده نیروی انتظامی و ریاست مرکز مطالعات راهبردی فرماندهی انتظامی کل کشور همچنین از دیگر مسئولیت‌های رئیس پلیس جدید کشور است.

ایجاد طرح ارتقای امنیت اجتماعی

فرمانده جدید انتظامی کشور از مجریان و فرماندهان اصلی طرح ارتقای امنیت اجتماعی بود که در زمان تصدی‌اش به اذعان مراکز آماری تاثیر بسزایی در تامین امنیت بانوان، کودکان، افراد ناتوان، مقابله با اراذل و اوباش، مقابله با گروه‌های قاچاق مواد مخدر و دیگر جرایم خشن داشت.

در این برهه عرصه بر قمه‌کشان و سارقان مسلح تنگ شد و برخورد قاطع و قانونی پلیس میزان جرایم از حیث کمیت و کیفیت را به شدت کاهش داد به نحوی که قانون‌گذاران ما به دلیل کاهش چشمگیر جرایم به فکر کاهش مجازات جرایم تعزیزی افتادند و در نهایت در سال ۱۳۹۲ در تغییرات اساسی قانون مجازات اسلامی مجازات بخش اعظمی از جرایم را کاهش دادند.

تحریم توسط آمریکا و اتحادیه اروپا

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ به دلیل خدمات سردار رادان در مقابله با اشرار، اراذل و اوباش، مقابله جدی با عوامل نفوذی و تحت کنترل آمریکا و اروپا برای فتنه‌انگیزی و سلب امنیت اجتماعی مردم، وزارت خزانه‌داری آمریکا جانشین فرمانده نیروی انتظامی وقت (سردار رادان) را تحریم کرد و به دنبال آن اتحادیه اروپا که در همه کنشگری‌های بین‌المللی دنباله‌رو بی، چون و چرای آمریکا است در بیانیه تحریم سردار رادان را اعلام کرد.

همواره اتحادیه اروپا و آمریکا هر مقام مسئول نظامی و دولتی که در ایران به مقابله جدی با فتنه‌انگیزی و طرح‌های آشوب‌طلبانه آن‌ها می‌پردازد به بهانه‌های واهی مورد تحریم قرار می‌دهد و از برچسب‌های حقوق بشری هم در توجیه اقدام خود استفاده می‌کند، رئیس پلیس جدید کشور از جمله کسانی است که از آثار سندرم تحریم بی‌قرار غربی‌ها بی‌بهره نمانده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها