در نشست خبری جایزه جلال‌ آل‌ احمد مطرح شد؛

برگزاری اختتامیه جایزه جلال آل احمد در تالار وحدت/ مجلس در افزایش بودجه جایزه کمک کند

رمضانی با بیان اینکه اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد ۲۴ دی در تالار وحدت برگزار می‌شود درباره میزبان جوایز این جایزه مهم ادبی گفت: جایزه ادبی جلال همچنان بیشترین جایزه‌ها را به برگزیدگان اهدا می‌کند، اما برای تحقق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازمند کمک مجلس شورای اسلامی در تخصیص بودجه هستیم.
کد خبر: ۵۶۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ - 08January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و وجیهه سامانی دبیر جشنواره برگزار شد.

اختتامیه جایزه جلال آل احمد ۲۴ دی در تالار وحدت

در ابتدا، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از وجیهه سامانی و اعضای هیات علمی رویداد قدردانی کرد و با بیان اینکه تلاش مضاعفی طی چند ماه گذشته صورت گرفته است، اظهار داشت: ۶۰ سال از انتشار کتاب غرب‌زدگی جلال آل حمد می‌گذرد و امروز نیازمند نگاهی هستیم که جلال به نحوه مواجهه ما ایرانیان با غرب داشت؛ این نگاه باید در جامعه بازخوانی شود که امیدواریم این بازخوانی به بهانه این رویداد به جامعه سرایت کند.

اختتامیه جایزه جلال آل احمد ۲۴ دی در تالار وحدت/ مجلس در افزایش بودجه کمک کند

وی درخصوص زمان اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل احمد گفت: آیین اختتامیه رویداد در آستانه روز مادر و ولایت حضرت زهرا (س) ۲۴ دی‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.  

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به رویداد آموزشی جایزه جلال پرداخت و گفت: رویداد آموزشی جلال که امسال ترتیب داده شده است و فراخوان آن را مشاهده کردید در جهت آموزش نویسندگان در حوزه‌های مستندنگاری، نقد ادبی و رمان با حضور ۱۲۰ نفر آموزش پذیر از سراسر کشور طی سه روز برگزار خواهد شد.  

درخصوص اهدا ۱۱۰ سکه بهار آزادی نیازمند حمایت مجلس هستیم

رمضانی درباره میزبان جوایز این جایزه مهم ادبی گفت: جایزه ادبی جلال آل احمد همچنان بیشترین جایزه‌ها را به برگزیدگان اهدا می‌کند، اما برای تحقق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص اهدا ۱۱۰ سکه بهار آزادی، نیازمند کمک مجلس شورای اسلامی در تخصیص بودجه هستیم.

اختتامیه جایزه جلال آل احمد ۲۴ دی در تالار وحدت/ مجلس در افزایش بودجه کمک کند

وی در تشریح مبالغ جوایز بخش‌های مختلف جایزه جلال آل احمد با تاکید براینکه نسبت به سال گذشته رقم‌ها متفاوت است، اما عنوان افزایش را برای آن اتلاق نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ میلیون جایزه برگزیدگان هر بخش و ۵۰ میلیون جایزه شایستگان تقدیر امسال ما خواهند بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار