نماینده مجلس شورای اسلامی اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اهانت نظام سلطه با مفاهیم آزادی بیان و حقوق بشر به مسلمانان

اعظمی در واکنش به اقدام موهن نشریه‌نمای شارلی ابدو گفت: نظام سلطه تحت مفاهیم زیبای بشری همچون آزادی بیان و حقوق بشر به مردم دنیا به ویژه مسلمانان اهانت می‌کند باعث شرمساری است.
کد خبر: ۵۶۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 10January 2023

موضع دوَل اروپایی نسبت به «هلوکاست» و «شارلی ابدو» جمع اضداد است/ آمستردام و روتردام بزرگ‌ترین شهرهای مسلمان‌نشین اروپا می‌شوند«ذبیح‌الله اعظمی» نماینده مردم کرمان و جیرفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در واکنش به اقدام موهن نشریه‌نمای فرانسوی (شارلی ابدو) اظهار داشت: غربی‌ها همواره از سیاست یک بام و دو هوا در مقابل مسلمانان استفاده کرده‌اند.

اعظمی تصریح کرد: اینکه نظام سلطه تحت مفاهیم زیبا بشری همچون آزادی بیان و حقوق بشر به مردم دنیا به ویژه مسلمانان اهانت می‌کند باعث شرمساری است، ما شاهد بودیم در اعتراضات گسترده‌ای که مردم فرانسه به دلیل سیاست‌های این دولت داشتند رنگ و بویی از آزادی بیان وجود ندارد و پلیس از سخت‌ترین برخوردها برای سرکوب کردن مردم استفاده می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما به شدت اهانت نشریه‌نما فرانسوی را به پیامبر اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی محکوم می‌کنیم و معتقدیم دول کشورهایی که دایه دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان دارند، نباید اجازه توهین به مقدسات بیش از دو میلیارد انسان در کره زمین را بدهند.

وی در خصوص قیاس اهانت‌های شارلی ابدو به مقدسات اسلامی و طرح سوال در خصوص واقعه مورد شبه هولوکاست، گفت: طبق آمارهایی که یکی از نمایندگان پارلمانی کشور هلند به نام «خیرت گیلبرت» ارائه داده است تا سال 2050 دو شهر بزرگ هلند یعنی آمستردام و روتردام به بزرگ‌ترین‌ شهرهای مسلمان‌نشین در اروپا تبدیل می‌شوند، بنابراین در درجه اول حکام کشورهای اروپایی حتی نسبت به شهروندان مسلمان خود هم شرم ندارند.

اعظمی ادامه داد: بنده پنج سال در اروپا تحصیل کرده‌ام و به خوبی می‌دانم که مردم اروپا به شدت از صهیونیست‌ها تنفر دارند و تنها در شرایطی تمایل به حضور یهودیان دارند که برایشان آورده اقتصادی داشته باشد،‌ مانند صنعت الماس که درآمد و مالیات زیادی نصیب مردم و دول اروپایی می‌شود. اما دولت اروپایی موضع کاملاً متفاوتی نسبت به دو موضوع هولوکاست و اهانت‌های نشریه‌نما شارلی ابدو دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص واقعه مورد شبه هولوکاست اولین نکته این است که آمار دروغین و متناقض با یکدیگر جمع اضداد هستند و نکته دیگر فتنه‌انگیزی و خباثت‌هایی است که در اروپا در بین مردم این قاره داشتند که به نوعی تنفر را نسبت به خود ایجاد کردند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار