سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی

منابع آگاه از سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی در راستای اطلاع از برنامه‌های نتانیاهو خبر می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 09January 2023

نگرانی از برنامه‌های نتانیاهو وزیر خارجه آمریکا را به اراضی اشغالی کشاندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، در پی نگرانی‌های دولت آمریکا از سیاست‌های کابینه جدید و افراطی بنیامین نتانیاهو، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور قرار است به‌زودی راهی اراضی اشغالی شود.

سفر بلینکن به فلسطین اشغالی احتمالاً اواخر ماه ژانویه جاری انجام خواهد شد.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی تأکید کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز قرار است ۱۹ ماه جاری برای دیدار و گفت‌وگو با نتانیاهو و شماری از وزرای کابینه دولت وی به فلسطین اشغالی سفر کند؛ همچنین نتانیاهو نیز قرار است ماه آینده راهی آمریکا شود.

این دو مسئول ارشد آمریکایی تلاش خواهند کرد تا با کابینه نتانیاهو در مورد برخی مسائل مهم و اساسی از جمله مسئله ایران، راه حل تشکیل دو کشور، جنگ در اوکراین و موضوع تعرض «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو صهیونیست به مسجدالاقصی تبادل نظر کرده و به توافق برسند.

آمریکایی‌ها به‌شدت نگران تحولات اخیر به‌‌ویژه تعرض بن گویر به مسجدالاقصی هستند و آن را اقدامی تحریک‌آمیز و غیرضروری می‌دانند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار