سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

استانداردهای دوگانه غربی‌ها در مسئله آزادی بیان

عمویی گفت: غربی‌ها در مسئله آزادی بیان از استانداردهای دوگانه استفاده می‌کنند و بیش از واقعیت موجود خودشان برای جریانات نفرت‌پراکن«شارلی ابدو» فرصت فراهم می‌کنند، تا با طرح اهانت به مقدسات اسلامی احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کنند.
کد خبر: ۵۶۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۵ - 14January 2023

سرکوب منتقدان هولوکاست چگونه با آزادی بیان شارلی ابدو قابل جمع است؟/ آزادی بیان ریشه دینی و عقلایی دارد«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در واکنش به اهانت‌های نشریه‌نما فرانسوی «شارلی ابدو»، اظهار داشت: آزادی بیان عقلایی و حتی دینی در اندیشه‌های اسلام وجود دارد، قرآن کریم آیاتی با این مضمون دارد که مومنین باید اقوال مختلف را بشنوند و بهترین قول را انتخاب کنند.

عمویی تصریح کرد: بر این اساس اعتقاد ما بر این است که اصل آزادی بیان مبتنی بر اندیشه‌های دینی است و صرفاً مفهومی متولد شده در اروپای بعد از رنسانس نیست، دنیای غرب در شرایط فعلی داعیه‌های زیادی را برای آزادی بیان مطرح می‌کند به نحوی که هیچ حدود و ثغوری برای آن قائل نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این عقیده که آزادی بیان هیچ حدود و ثغوری نباید داشته باشد، منطقی نیست، زیرا آسیب‌های زیادی به روابط انسانی و اجتماعی وارد می‌کند، ضمن اینکه اروپایی‌ها در موضوعات مربوط به امنیت ملی و منافعشان هیچ آزادی در بیان مباحث نمی‌پذیرند و حتی اجازه طرح موضوع به منتقدان خود را نمی‌دهند.

وی افزود: وقتی نشریه شارلی ابدو اهانت‌هایی به پیامبر مکرم اسلام و یا یک مرجعیت دینی و سیاسی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌کند، مقامات فرانسوی برای توجیه این جسارت‌ها به آزادی بیان در کشورشان اشاره می‌کنند و به حمایت از نشریات هتاک می‌پردازند، اما اگر همین رسانه‌ها کوچک‌ترین ابهام و یا حتی سوالی درخصوص واقعه مورد شبه «هولوکاست» داشته باشند، به شدت مورد برخورد حکومت واقع می‌شوند.

عمویی تاکید کرد: همچنین اگر فردی در اروپا گرایش یا علاقه‌ای به نازیسم داشته باشد از همه خدمات اجتماعی محروم می‌شوند و به یک فرد طرد شده در اجتماع تبدیل می‌شود، در کل همه دول غربی کوچک‌ترین بویی از نقد به جریانات صهیونیستی به مشامشان برسد تحملشان به سر می‌رسد و با قاطعیت با منشأ نقد برخورد می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از دید ما غربی‌ها در مسئله آزادی بیان از استانداردهای دوگانه استفاده می‌کنند و بیش از واقعیت موجود خودشان برای جریانات نفرت‌پراکن فرصت فراهم می‌کنند تا با طرح اهانت به مقدسات اسلامی احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کنند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار