کوی جهاد و مقاومت/ در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

مدیرعامل خبرگزاری فارس: تنوع رسانه‌ای ضروری است/ در رسانه‌ها موفق به ارتباط با عموم مردم نشده‌ایم

تیرانداز با تاکید براینکه دشمن در اتفاقات اخیر وارد ابتذال رسانه‌ای شد، گفت: اگر در عرصه رسانه به‌ اندازه سایر حوزه‌ها پیشرفت کرده بودیم، بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم.
کد خبر: ۵۶۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ - 09January 2023

مدیرعامل خبرگزاری فارس: تنوع رسانه‌ای ضروری است/ در رسانه‌ها موفق به ارتباط با عموم مردم نشده‌ایمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «پیام تیرانداز» مدیرعامل خبرگزاری فارس امروز (دوشنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با بیان اینکه جنگ، جنگ روایت‌هاست و کسی که روایت اول را داشته باشد، برنده است، اظهار داشت: وقتی سخن از روایت‌گری می‌شود، چند رکن اصلی وجود دارد؛ اولین تکنیک بسته‌بندی محتواست. اینجا فرقی میان رسانه توحیدی و ماتریالیستی وجود ندارد؛ چراکه درباره تکنیک سخن گفته می‌شود.

تیرانداز دومین رکن روایتگری را اطلاعات تخصصی و کارشناسی دانست و سپس تاکید کرد: نقطه تمایز ما با جریان رسانه‌ی سلطه در لایه بینشی و نظری است؛ لذا تعریف ما از آزادی با تعریف شبکه BBC متفاوت است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه به تشریح شیوه‌های اغناسازی افکار عمومی پرداخت و بیان داشت: ما در جمهوری اسلامی به‌لحاظ رسانه‌ای عقب‌ماندگی زیادی داریم که اگر در این عرصه به‌ اندازه سایر حوزه‌ها پیشرفت کرده بودیم، بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم.

تیرانداز با تاکید براینکه دشمن دائما درحال قصه‌گویی است، افزود: امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای است و ما متاسفانه در رسانه عقب هستیم و دشمن دائم قصه طراحی می‌کند و ما فقط تکذیب می‌کنیم؛ لذا دشمن دروغ‌های آشکار را جذاب بسته‌بندی و منتقل می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمن در اتفاقات اخیر وارد ابتذال رسانه‌ای شد و انواع دروغ و تحریف را انجام دادند و در ۳۶ روز در پنج رسانه، ۳۸ هزار دروغ‌پردازی داشت.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تنوع رسانه‌ای در کشورمان را ضروری دانست و ادامه داد: به دلیل عدم تنوع در رسانه‌ها موفق به ارتباط با عموم مردم با سلائق مختلف نشده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از روز شنبه ۱۷ دی با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار کرده که تا بیست و یکم دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها