اقتدار میدان - ۱۶/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان؛ مهم‌ترین چالش مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی

یگان «رضوان» که در خط مقدم نیروی زمینی حزب‌الله لبنان قرار دارد امروز به یکی از جدی‌ترین چالش و نگرانی سران و مقامات اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۶۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۵ - 10January 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان به واسطه نیرو‌ها و فرماندهان شجاع و دلاوری که دارد چند سالی است که به یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های اصلی و دائمی رژیم صهیونیستی و سران و مقامات تل‌آویو تبدیل شده است. اما این نیرو در خط مقدم خوب یگان ویژه‌ای با نام «رضوان» دارد که این یگان عملا به کابوس همیشگی و دائمی این رژیم اشغالگر تبدیل شده است.

یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان؛ جدی‌ترین چالش و نگرانی رژیم صهیونیستی

حال یگان «رضون» چیست و چگونه تشکیل شده است؟ همچنین هدف از تاسیس آن چیست؟ این دو سوال اساسی را اگر پاسخ بدهیم خیلی مسائل میدان نبرد لبنان با رژیم صهیونیستی و آینده منطقه روشن و مشخص خواهد شد. زیرا این یگان ویژه هم اکنون توجه بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران رژیم صهیونیستی را به خود جلب کرده است.

یگان «رضون» نیروی ویژه‌ای است که در خط مقدم حزب‌الله لبنان قرار گرفته است. نام این یگان که به عنوان یگان نخبه حزب‌الله شناخته شده است از نام «عماد مغنیه» فرمانده شهید حزبالله لبنان معروف به «حاج رضوان» گرفته شده است. او فرمانده شجاع، نترس و حرفه‌ای بود که متاسفانه در سال ۲۰۰۸ در قالب عملیاتی توسط صهیونیست‌ها در دمشق پایتخت سوریه ترور شده و به شهادت رسید.

یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان؛ جدی‌ترین چالش و نگرانی رژیم صهیونیستی

اما آن چیزی که نام آن‌ها را بر سر زبان‌ها انداخته، مهارت بالا رزمندگان این یگان در انجام حملات موردنظر است به صورتی که اخیرا در خط مقدم نیروی زمینی حزب‌الله لبنان قرار گرفته و عملیات‌های متعددی را علیه دشمن صهیونیست انجام داده و با موفقیت هم توانستند از میدان بگریزند و نظامیان صهیونیست را از یک طرف گیج و سردرگم و از طرف دیگر به شدت ترسانده است.

البته موضوع مهم در مورد یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان این است که اعضای این یگان سال‌ها در سوریه علیه تروریست‌های تکفیری داعشی نبرد کرده و از تجربه بالایی در حضور در میدان نبرد برخوردار شده‌اند. امری که با آن‌ها کمک می‌کند تا در میدان مبارزه با دشمن صهیونیستی و نظامیان اشغالگر و جنایتکار آن دست برتر را داشته باشند.

یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان؛ جدی‌ترین چالش و نگرانی رژیم صهیونیستی

ضمن اینکه موضوع ترسناک برای سران و مقامات تل‌آویو این است که آن‌ها پس از شکست دادن و نابودی تروریست‌های تکفیری داعشی هم اکنون به جنوب لبنان بازگشتند و با انجام مانور‌ها و تمرینات آموزشی در کوهستان‌ها و نقاط صعب‌العبور قدرت و توان رزمی خودشان را به جهانیان نشان داده و به رخ دشمن صهیونیست کشانده‌اند.

از طرف دیگر امکان و مزیت مهم و منحصر به فردی که یپان «رضوان» از آن برخودار است و همین عامل به موضوعی برای ترس و نگرانی فراوان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده توانایی این یگان برای نفوذ در میان ارتش رژیم صهیونیستی و کسب اخبار و اطلاعات فراوان از امکانات و نوع استقرار این نیرو‌ها در سرزمین‌های فلسطین اشغالی است.

یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان؛ جدی‌ترین چالش و نگرانی رژیم صهیونیستی

موضوع مهم دیگر استعداد و تعداد نفرات یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان است. بر اساس اسناد و مدارک موجود شمار نیرو‌های این یگان نخبه رزمی تا ۲۵۰۰ نفر ارزیابی و شناسایی شده است. اما آن چیزی که اهمیت آن‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد آموزش‌هایی است که آن‌ها تا امروز دیده و همچنان هم آن‌ها را می‌گذرانند. نیرو‌های یگان «رضوان» تا امروز آموزش‌هایی همچون تک تیراندازی، استفاده از سلاح‌های ضد تانک، مواد منفجره، دویدن در مسافت‌های طولانی و رفت و آمد در مناطق کوهستانی و انجام عملیات‌های دستگیری را گذرانده‌اند.

در پایان باید گفت یکی از جدیدترین و مهمترین موضوعاتی که ترس و وحشت را به میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی آورده این است که آن‌ها نگران هستند نیرو‌های یگان «رضوان» به منطقه «الجلیل» در فلسطین اشغالی وارد شده و در این مناطق علیه نیرو‌های نظامی اشغالگر صهیونیست وارد عمل شوند. زیرا اگر چنین واقعه‌ای را شاهد باشیم به معنای پایان دوران خوش امنیت نظامیان صهیونیست در این مناطق است و از این به بعد باید خود را برای درگیری با این یگان نخبه رزمی و قطعا متحمل شدن تلفات انسانی قابل توجه آماده کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار