در اقدامی منسجم انجام شد؛

اعتراض علمای اهل سنت استان گلستان به هتاکی نشریه فرانسوی

علما و روحانیون اهل‌سنت استان گلستان در اعتراض به هتاکی مجله شارلی ابدو توهین به مرجعیت و ولایت را محکوم کردند.
کد خبر: ۵۶۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 10January 2023

مواضع علمای اهل سنت استان گلستان به هتاکی نشریه شارلی ابدو

به گزارش دفاع‌پرس از گرگان، علما و روحانیون اهل‌ سنت استان گلستان در اعتراض به هتاکی مجله شارلی ابدو، توهین به مرجعیت و ولایت را محکوم کردند. 

امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه

آخوند «قزل» با محکومیت علیه حرکت شنیع نشریه فرانسوی شارلی ابدو و حمایت از مقام مرجعیت و ولایت، اظهار داشت: کشور فرانسه در طول تاریخ مخصوصا در قرن حاضر اهانت به هر مذهب و کشور را آزادی می‌خواند و در دفاع آزادی از هرگونه هتاکی ابا می‌کند و متاسفانه هرگونه ناهنجاری را آزادی می‌داند، در حالی که اگر کوچکترین توهینی به یکی از سران کشور خود انجام شود آن ها را زیر لگد له می‌کنند و بزرگ‌ترین مجازات‌ها را بر آنان اعمال می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز از آستین این کشور اهانتی دیگر سر زده است، اهانت به مقدسات و مراجع و علما و ولایت این کشور که قدمت تمدن‌ آن جهان را مبهوت خود کرده و این مسئله ما را وادار کرده که بگوییم فرانسه معنا و مفهوم آزادی را نمی‌داند و این حرکت شنیع قطعا محکوم است.

عالم اهل سنت شهرستان بندرترکمن

آخوند «یوسف سخندان» عنوان کرد: این حقیر به عنوان یک طلبه و روحانی اهل سنت کسانی که ‌علیه اسلام و ‌علیه ولایت یک کشور که حکومت اسلامی را رهبری می‌کند این اهانت شنیع را محکوم می‌کنم.

وی تصریح کرد: اسلام همیشه پیروز است و ناخدای این سرزمین اسلامی همیشه هوشیار و بیدار است و با درایت و رهنمودهای خود خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب است و این حرکات شنیع و زشت مانع پیشرفت ما به سوی تعالی نخواهد بود. و دشمنان بدانند که ما هر شرایطی پشتیبان و حامی رهبری و مرجعیت هستیم چرا که ما از فرزندان دلاوری چون «حاج قاسم» هستیم که فرهنگ شهادت را به ما آموخت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا

آخوند «رهبر» امام جمعه شهرستان آق قلا گفت: ما نباید در مقابل این اهانت‌كها و گستاخی‌ها بی‌تفاوت باشیم بلکه باید دفاع کنیم.

وی افزود: ما مسلمانیم و اکنون نسبت به ولایت، اهانت‌هایی شده ‌و بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم و آن را محکوم کنیم، ما همه مسلمین يک صداومتحد برای محکوم کردن آن اعلام آمادگی کرده وجواب دندان شکنی به معاندین اسلام و انقلاب  می دهیم.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر

آخوند «خوجملی» امام جمعه اهل سنت نگین شهر در محکومیت علیه حرکت شنیع نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانستند ازطریق راه انداختن اغتشاشات و دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی بواسطه هوشیاری مردم و روشنگری رهبر معظم انقلاب اسلامی به اهداف شوم خودشان برسند لذا خواستند ناراحتی خودشان را از این ناکامی بزرگ بروز بدهند اقدام به توهین ولایت که خنثی کننده نقشه های  آنان است، کردند.

وی این حرکت نانجیبانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد. 

انتهای پیام / 

نظر شما
پربیننده ها