گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان هتاکی نشریه فرانسوی را محکوم کردند

گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت شیعه پیامی را صادر کردند.
کد خبر: ۵۶۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 10January 2023

گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان هتاکی نشریه فرانسوی را محکوم کردندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به مرجعیت شیعه پیامی را صادر کردند.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ. هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ (الصف ۸و۹)

اقدام حقارت آمیز نشریه مبتذل فرانسوی در اهانت به مرجعیت شیعه و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی موجب جریحه‌دار شدن دل‌های شیعیان، مسلمانان و آزادگان جهان گردید؛ اهانتی که نشان از انحطاط فرهنگ غرب و انحطاط سردمداران کشورهای غربی به‌ویژه دولتمردان کشور فرانسه است.

این اولین‌بار نیست که ارزش‌های انسانی به خاطر اغراضی سیاسی از سوی جریان رسانه‌ای غربی تحریف و مصادره می‌شود و اهانت به یک شخصیت فرهیخته علمی، معنوی و دینی که جلوه‌گاه ارزش‌های متعالی انسانی است، آزادی بیان نامیده می‌شود. در سال‌های گذشته نیز مکرر با اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله قلوب میلیاردها مسلمان و انسان آزادی‌خواه را جریحه‌دار کردند.

این اقدام وقیحانه تنها اهانت به مرجعیت جهان تشیع و یک شخصیت دینی و علمیِ مدافع حقوق بشر و منافع ملت‌های جهان نیست؛ بلکه اهانت به صدها میلیون شیعه پیرو مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و میلیاردها مسلمان و حتی اهانت به همه ادیان آسمانی و پیروان آن است.

دولت فرانسه در شرایطی با ادعای آزادی بیان از اهانت‌کنندگان به پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و مرجعیت شیعه حمایت می‌کند که هرگونه تحقیق و اظهارنظر بی‌طرفانه در مورد هولوکاست را جرم‌انگاری کرده و هر پژوهشگری را که با استناد به منابع و مستندات معتبر تاریخی نظریه علمی خود مبنی بر دروغین بودن هولوکاست را بیان می‌کنند، مجرم می‌شمارد و کیفر می‌دهد.

دولتمردان فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اگر واقعاً به آزادی بیان معتقد هستند و تحت تأثیر لابی‌های صهیونیزم و استکبار جهانی نیستند، باید علناً و رسماً قانون جرم‌انگاریِ تحقیق و اظهارنظر در مورد هولوکاست را لغو کنند.

دولت ناپاک فرانسه باید پیش از آنکه از آزادی بیان سخن گوید، برای اقدامات شرمگین خود در قتل عام مردان، زنان و کودکان الجزایری در ۸ مِی ۱۹۴۵ از امت اسلامی عذرخواهی و جنایتکاران این اقدام هولناک را مجازات کند.

امت اسلامی ضمن اعلام انزجار از این اقدامات شرم‌آور از شخصیت‌های آزاده جهان و نهادهای جمهوری اسلامی به‌ویژه وزارت خارجه و قوه قضائیه انتظار دارند با اقدامات همه‌جانبه خود در مجامع بین‌المللی از ساحت مقدس نبی گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و کیان مرجعیت شیعه با قاطعیت دفاع نموده و از تکرار چنین فجایع ننگینی جلوگیری نمایند.

از درگاه خداوند متعال فزونی عزت و اقتدار اسلام، مرجعیت شیعه، رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله العالی و علمای دین و ذلت و رسوایی دشمنان دین و بشریت را خواستاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار