مروری بر وصیت‌نامه شهید «بشیری»

شهید علیرضا بشیری در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «هرگز دست دوستی با شیطان و دوستان شیطان ندهید؛ اگر ما و من به جبهه نرویم بدانید دست دوستی با شیطان داده‌ایم، بدانید این راه راهی است حق و هر کس نیاید در آینده پشیمان می‌شود و آن زمان پشیمانی هیچ سودی ندارد».
کد خبر: ۵۶۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ - 10January 2023

مروری بر وصیت‌نامه شهید «بشیری»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید علیرضا بشیری

«بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به هزار ضربه شمشیر شهید شوم بهتر از آن است که در بستر مرگ بمیرم؛ حضرت علی (ع)

اگر شما به دوستی شیطان تن در دهید و به اسلام نگروید، ناگهان بدن‌های شما آماج تیر‌های خداپرستان بشود در آن روز بازگشت از شما پذیرفته نخواهد شد و برای شما گریزگاهی نیست.

در آغاز وصیت‌نامه‌ام سخنی بس گرانمایه از مولا علی (ع) نوشتم که سرلوحه مردان عالم هست این یگانه مرد زمان اینچنین خوب فاصله شهادت تا مرگ را بیان می‌کند که یعنی با بدترین شکل شهید شدن را بهتر از آرام در رختخواب مردن می‌داند.

می‌دانید هزار ضربه شمشیر انسان را تکه تکه می‌کند ریزریز می‌کند، اما او می‌پسندد آری اینان به درستی مقام و جایگاه شهید را درک کرده‌اند که این چنین عاشقند. بدانند منافقان غربیان و شرقیان که ما هم پویندگان راه چنین مردانی هستیم. سعی می‌کنیم و سعی کرده‌ایم که شهادت را مشتاقانه بپذیریم و هیچ ترس و واهمه‌ای را به جان خود نخریم و با دلی عاشق به پیش معبود برگردیم بدانید همین الان پویندگانی در جبهه‌ها هست که شب و روز دعا برای شهادت می‌کنند آری این چنین مردانی در میان ما هست که توانستیم مسلط بر کافران بعثی شویم.

هرگز دست دوستی با شیطان و دوستان شیطان ندهید؛ مادر و پدر اگر ما و من به جبهه نرویم بدانید دست دوستی با شیطان داده‌ایم، بدانید این راه راهی است حق و هر کس نیاید در آینده پشیمان می‌شود و آن زمان پشیمانی هیچ سودی ندارد.

بدانید شهیدان به پیش معبودشان می‌روند و کامشان شیرین خواهد شد و روزی می‌گیرند؛ همین مجاهده ما بهترین صواب‌هاست، پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «بهترین کسب مرد مسلمان تیری است که در راه خدا می‌اندازد» پس کسی که سلاح بر کف می‌گیرد برای رضای الله و در راه خدا تیر می‌افکند بهترین کاسب است. سلاح‌هایی که در راه خدا به کار گرفته می‌شوند در دست مومنین کلید‌های بهشت‌اند پس چرا کلید‌های بهشت را در دست نگیریم؟ پس بتازید‌ای مومنین.

به فرموده امام صادق (ع) در بهشت مقامی هست که هیچ بنده‌ای به آن نرسد جز با بلایی که در دنیا در راه خدا به او برسد برادران چرا ما به آن مقام نرسیم؟ مگر سدی در جلو راهمان است مگر این صحنه مجاهده نیست که بهترین راه برای رسیدن به آن مقام هست پس چرا نرسیم؟ پس برای رسیدن به این مقام نباید لحظه‌ای از جبهه‌ها غافل بمانیم که به امید خدا نمی‌مانیم.

و، اما وصیتی به پدر و مادر و خانواده‌ام؛ هیچگاه از ترس خدا غافل نمانید و همیشه در راه خدا بکوشید خدا پشتیبان شماست و شما را پیروز می‌گرداند بدانید این سختی‌ها و رنج‌ها زود گذر است تمام شدنی، ولی پاداش بس عظیم و نعمت‌های بسیار دارد و بر جایی که فضل و رحمت است تکیه می‌زنید هرگز از روزگار و چیزی که از طرف خدا می‌آید شکایت نکنید و راضی به رضای خدا باشید تا از صواب و مقام شما کم نشود و حتی در غم بهترین عزیزتان که در راه خدا رفته ناراحت نشوید که خیر و برکتی است در این راه.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها