جان فدا/ شورای عالی قضایی عراق:

تمام کسانی که در جنایت فرودگاه بغداد دست داشتند محاکمه خواهند شد

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که اقدامات قانونی برای محاکمه عاملان ترور فرماندهان پیروزی را اتخاذ خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۶۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 10January 2023

تمام کسانی که در جنایت فرودگاه بغداد دست داشتند محاکمه خواهند شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، شورای عالی قضائی عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر محاکمه همه عاملان ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اعلام کرد: ایران میزبان نشستی برای تبادل اطلاعات درباره ترور فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد خواهد بود.

شورای عالی قضائی عراق افزود: هیئت قضائی عراق با هیئت قضائی ایران در چارچوب کمیته مشترک قضائی میان دو کشور برای تبادل اطلاعات و آخرین اقدامات اتخاذ شده در خصوص جنایت فرودگاه بغداد نشست، مشترک برگزار کردند.

در این بیانیه تأکید کرد: دستگاه قضائی عراق اقدامات قانونی علیه تمام کسانی که دست داشتن آن‌ها در جنایت ترور فرماندهان مقاومت ثابت شود، اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این نیز، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضائی عراق اعلام کرده بود که حکم بازداشت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را صادر کرده است.

همچنین «سلام حسین» یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق از وجود تحرک واقعی دولت این کشور برای قصاص همه کسانی خبر داد که در جنایت ترور فرماندهان پیروزی نقش داشتند.

وی ضمن اشاره به این موضوع افزود: ما شاهد بی اعتنایی عمدی به پرونده ترور فرماندهان پیروزی هستیم؛ به ویژه اینکه این موضوع از سوی دولت آمریکا به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سابق عراق توصیه می‌شد و علاوه بر آن، مزدورانی در داخل دولت قبل در پرونده ترور دست داشتند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار