مدیر بنیاد بین‌المللی بانوان جهادی آبشار عاطفه‌ها:

اهدا ۳۱۳ سری کمک جهیزیه به نوعروسان/ رویکرد فرهنگی به مددجویان دنبال می‌شود

چوپانی از اهدا ۳۱۳ سری کمک جهیزیه به نوعروسان خبر داد و با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ هزار زوج جوان به کمک این بنیاد مورد حمایت قرار داده شده‌اند، گفت: رویکرد فرهنگی به مددجویان در بنیاد بین‌المللی آبشارعاطفه‌ها دنبال می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ - 10January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «فاطمه چوپانی» مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب کشور بنیاد بین‌المللی آبشارعاطفه‌ها با بیان اینکه این بنیاد تحت نظارت وزارت کشور و فعالیت‌هایش را از سال ۱۳۸۰ در مشهد آغاز کرده است، اظهار داشت: محور فعالیت‌های این بنیاد کمک به به زنان سرپرست خانوار در جهت اشتغال و کارآفرینی، حمایت از طلاب مستعد، جانبازان زیر ۱۰ درصد و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی با تاکید براینکه حدود ۲۲ سال از فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی آبشارعاطفه‌ها می‌گذرد، خاطرنشان کرد: بنیاد آبشار عاطفه‌ها با ۱۲ هزار پرسنل زن، ۹۵۰ نمایندگی و شعبه در سطح کشور دارد که اکثر این پرسنل از مجموعه خیرین و یا افراد تحت حمایت ما می‌باشند. 

***حمایت یک‌میلیون ۳۲۰ هزار خیر از بنیاد عاطفه‌ها

چوپانی به حمایت‌های بنیاد بین‌المللی آبشارعاطفه‌ها اشاره کرد و افزود: ۴۵۰ هزار نفر از افراد مورد اشاره پس از احراز محرومیت، مورد حمایت این مجموعه قرار گرفته‌اند که در این مسیر یک‌میلیون ۳۲۰ هزار نفر خیر حامی ما هستند که در ایران و سایر کشورهای مختلف قرار دارند.

اهدا ۳۱۳ سری کمک جهیزیه به نوعروسان/ رویکرد فرهنگی به مددجویان دنبال می‌شود

 مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب کشور بنیاد بین‌المللی آبشارعاطفه‌ها تصریح کرد: در سراسر کشور حدود ۱۲ هزار پزشک عضو این بنیاد شده‌اند و خدمات ویزیت و جراحی رایگان به افراد تحت تکفل ما ارائه می‌کنند.

***۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان می‌رسد

وی از اهدا ۳۱۳ سری کمک جهیزیه برای افراد تحت تکفل این بنیاد در ایام ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد و با بیان اینکه برای جلب اعتماد خیرین این کمک‌ها فردا از مسیر میدان آزادی، انقلاب و پاستور تردد خواهند داشت و سپس به نوعروسان تقدیم خواهند شد، اظهار داشت: ۲۹ بهمن مصادف با مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز بحث توزیع بسته‌های معیشتی و  ۵۰۰ سری جهیزیه را دنبال خواهیم کرد.

چوپانی درخصوص کمک‌های این بنیاد به نوعروسان سراسر کشور گفت: ما در بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها تاکنون به همت خیرین ۱۰۵ هزار زوج را به خانه بخت فرستاده‌ایم. بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، لرستان و قم زیرمجموعه‌های این قرارگاه می‌باشند.

***حمایت ماهانه آبشار عاطفه‌ها از ۱۱ هزار خانوار تهرانی

 مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب کشور بنیاد بین‌المللی آبشارعاطفه‌ها از خیرین این بنیاد قدردانی کرد و با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا درحالی که مراکز خیریه با مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی روبرو بودند ما شاهد افزایش کمک‌ها بودیم، گفت: بنیاد با اعتمادسازی صورت گرفته سعی داشته طی این سالیان پل ارتباطی بین خیرین و محرومین باشد. 

وی درباره کمک‌های ماهیانه‌ای که توسط این بنیاد به اعضا اختصاص پیدا می‌‎کند، گفت: ماهانه ۱۱ هزار خانوار از مجموعه آبشار عاطفه‌ها سبد کالا دریافت می‌کنند و افراد مختلفی عوامل خیرین ما را شامل می‌شوند؛ کامران تفتی به عنوان یک هنرمند که شخصا از شعب ما در نقاط مختلف کشور بازدید داشته‌اند تا یک کارگر ساده که ماهانه چند روز بدون دریافت دستمزد برای ما کار می‌کنند، شامل این افراد می‌باشند. 

*** اقدامات دقیق برای جلوگیری از پولشویی

چوپانی در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات این بنیاد برای جلوگیری از مسائل مربوط به پولشویی گفت: ما در بنیاد سیستم حسابداری و حسابرسی به‌روزی داریم و همه قرارگاه‌های آبشار عاطفه‌ها در سراسر کشور مورد اقدامات دقیق حسابرسی قرار دارند تا مانع مشکلات این حوزه باشیم.
اهدا ۳۱۳ سری کمک جهیزیه به نوعروسان/ رویکرد فرهنگی به مددجویان دنبال می‌شود
مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب کشور بنیاد بین‌المللی آبشارعاطفه‌ها درباره روش‌های این بنیاد در شناسایی محرومین جامعه هدف گفت: ما پس از بازگشایی شعب و دفاتر معمولا اطلاع‌رسانی‌های مختلفی در مناطق داریم لذا افرادی که دارای مشکلات مورد نظر می‌باشند شخصا می‌توانند به دفاتر مراجعه داشته باشند و در مرحله‌ی بعد توسط گروه‌های محقق و مددکاران اجتماعی ما مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرند.
 
***رویکرد فرهنگی به مددجویان دنبال می‌شود
وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون فعالیت‌های فرهنگی برای مددجویان این بنیاد عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی با ابعاد آموزشی با استفاده از ظرفیت هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی را مورد نظر خواهیم داشت و قصد داریم در این زمینه از ظرفیت هنرمندان خیر بهره داشته باشیم چراکه ما در این بنیاد هیچ‌گونه محدودیتی برای ارائه خدمات به مددجویان نداریم.
 
چوپانی درباره ورود این بنیاد به فعالیت‌های درآمدزا در جهت تامین نیازهای مددجوایان تاکید کرد: تاکنون این بنیاد در موضوع درآمدزایی ثابت هیچ‌گونه اقدامی نداشته است و تمام حمایت‌های ما معطوف به فعالیت‌هایی در زمینه تامین نیازهای مددجویان از طریق خیرین بوده است؛ البته اشتغال پایدار و درآمدزایی ثابت برای مددجویان در دستور کار بوده لذا در مشهد مقدس یک فروشگاه دائمی از محصولات و تولیدات مددجویان با همکاری شهرداری مشهد ایجاد شده است و این فعالیت در تهران نیز به صورت مقطعی وجود دارد.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار