مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز: 

زن ایرانی مظهر نجابت، شجاعت و ایمان است

سردار «اسلامی» زنان ایرانی را مظهر نجابت، شجاعت و ایمان دانست و گفت: تاریخ همواره به زن ایرانی افتخار کرده است.
کد خبر: ۵۶۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 11January 2023
زن ایرانی مظهر نجابت،  شجاعت و ایمان است /باید برای دخترانمان در سطح جامعه پدری کنیم 
سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به اینکه زنان ایرانی الگوهایی چون حضرت فاطمه زهرا (س) را دارند، اظهار داشت: زنان ایرانی وقار و عظمتی دارند که کمتر زنی در طول تاریخ از آن برخوردار بوده و این عظمت و شکوه به واسطه ایمان و توسل قوی زنان ایرانی از مکتب فاطمی و تربیت‌شده سیره عملی حضرت زهرا (س) است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از شکوهمند‌ترین عرصه‌های حضور زنان ایرانی در طول تاریخ‌؛ دوران انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس است‌ افزود: زنان ایرانی در دوره دفاع مقدس حماسه بزرگی بر پایه مشارکت اجتماعی و همبستگی ملی خلق کردند.
 
وی ادامه داد: در طول دفاع مقدس زنان در  هر شهر و روستایی در دسته‌های کوچک و بزرگ اقدام به تهیه اقلام خوراکی و خواندن ادعیه برای پیروزی رزمندگان اسلام می‌کردند که این مساله در تقویت روحی رزمندگان بسیار  موثر بود.
 
سردار  اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد بیشترین حضور اجتماعی زنان در جامعه هستیم‌ عنوان کرد: میزان حضور اجتماعی، سطح تحصیلات و اثر‌گذاری زنان ایرانی در سطح جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول تاریخ کم نظیر بوده و این مساله‌ای است که دشمنان علاقه‌ای به انتشار آن ندارند. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در همین رابطه با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد ایمان زن ایرانی را از او بگیرد‌ افزود: اقتدار، صلابت و وقار زن ایرانی در گرو ایمان قوی او است و به همین سبب زنان ایرانی با هوشمندی نباید اجازه دهند تا ایمان و نجابت آنها توسط برخی رسانه‌های بیگانه خدشه‌دار شود.
 
سردار اسلامی با تاکید بر اینکه باید با دخترانمان پدرانه و دلسوزانه گفت‌وگو کنیم، تصریح کرد: مسئولیت پدران و مادران و خانواده‌ها در ارتباط موثر با جوانان و راهنمایی آنها بسیار حائز اهمیت است و در میان ارتباط عاطفی پدر‌ها با دختران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چنانچه خانواده‌ای که از چنین ارتباط مستحکمی برخوردار باشد بدون تردید از سلامت فکری، عاطفی و اخلاقی برخوردار خواهد بود و می‌تواند الگویی برای همه جامعه باشد. 
 
وی همچنین از ضرورت گفت‌وگوی دوستانه و صمیمانه مسئولان فرهنگی و آموزشی با جوانان و به ویژه با دختران دانش‌آموز و دانشجو سخن گفت و متذکر شد: برای دخترانمان در سطح جامعه باید پدری کرده و با زبانی پدرانه باید با آنها گفت‌وگو کنیم و این یکی از مهمترین وظایف نظام آموزشی و ارگان‌های فرهنگی است که باید بستر گفت‌وگو و فهم متقابل نسل جوان کشور به ویژه بانوان و دختران با مسئولان فرهنگی را فراهم آورند و زمینه آشنایی آنها با ارزش‌ها و معارف اخلاقی،  انسانی و اسلامی را فراهم کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار