مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

زن مسلمان ایرانی در نشر ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد

حجت‌الاسلام «شریف‌تبار» گفت: زن مسلمان ایرانی باب جدید از مقام و جایگاه زن معرفی کرده است، زیرا در خانه تربیت کننده فرزند است و در نشر ارزش‌های اسلامی گام بر می‌دارد.
کد خبر: ۵۶۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ - 11January 2023

زن مسلمان ایرانی در نشر ارزش‌های اسلامی گام بر می‌داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، اولین آیین تکریم مادران فاطمی از سوی بنیاد دعبل خزاعی در استان مازندران با حضور حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، محمود نقویان مسئول بنیاد دعبل خزایی همزمان در سراسر کشور با تقدیر از حاجیه عالیه صراحتی در شهرستان جویبار برگزار شد.

حجت الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در این دیدار اظهار داشت: مبلغان و اساتید و چه آن‌هایی که علم هیئت را بر پا و امر اهل بیت (ع) را اهدا می‌کنند، نقش ویژه در ترویج اندیشه‌های اسلامی دارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: زن مسلمان ایرانی باب جدید از مقام و جایگاه زن معرفی کرده است، زیرا در خانه تربیت کننده فرزند است و در نشر ارزش‌های اسلامی گام بر می‌دارد.

حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: طبق الگوی اول زن شرقی، زن در حاشیه رانده و همچنین بر اساس الگوی زن غربی، زن به عنوان ابزار نگریسته می‌شود، اما طبق الگوی سوم و انقلاب اسلامی، زنان در جامعه اثرگذار هستند.

این مسئول با اظهار اینکه زن مسلمان الگوی سوم، تاریخ ساز به شمار می‌رود، اضافه کرد: زن مسلمان ایران تاریخ سازی را از حضرت زهرا (س) فراگرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تقدیر از خانم عالیه صراحتی از وی به عنوان مادر نمونه یاد کرد که از دهه ۶۰ تاکنون در امر تأسیس هیئت‌های مختلف و تربیت نوجوانان و جوانان تلاش کرده است.

حاجیه عالیه صراحتی در شهرستان جویبار متولد ۱۳۳۶ بوده و در سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و دارای شش فرزند است، همسرش در سال ۱۳۵۹ به جبهه رفت و در سال ۱۳۶۴ که از کردستان بر می‌گشت به همراه خود کتاب رساله حضرت امام (ره) را آورد؛ لذا از همان سال ۱۳۶۴ از طریق همین رساله‌ای که همسرشان از جبهه آوردند با تعداد ۱۰ نفر از خانم‌ها اولین هیئت را به نام حضرت رقیه (س) تأسیس کردند.

وی همچنین تاکنون سه هیئت دیگر به نام حضرت فاطمه زهرا (س) و یک هیئت به نام حضرت ام البنین (س) راه اندازی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار