معرفی کتاب؛

«او فاطمه است» در تشریح شخصیت حضرت زهرا (س)

کتاب «او فاطمه است» که به ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) می‌پردازد، اثری برای شناخت دقیق مقام زن است.
کد خبر: ۵۶۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ - 12January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «او فاطمه است» کتابی به قلم زهره یزدان پناه قره تپه است که  دارای سه بخش و هر بخش شامل چند فصل است که به ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) می‌پردازد. 

بخش اول تحت عنوان «حیات و شخصیت فاطمه» شامل زندگینامه در فصل یک، سیره فاطمه در فصل دو، اوصاف، فضایل و منزلت فاطمه در فصل سه و حوادث پس از رحلت پیامبر، در فصل چهارم است. همچنین فصل اول از بخش دوم که با عنوان «حکمت و معارف فاطمه» است، درباره منابع معارف، فصل دوم درباره معارف نظری، و فصل سوم درباره معارف عملی از دیدگاه فاطمه است. همچنین بخش سوم این کتاب تحت عنوان «فاطمه در دیدگاه‌ها»، در فصل اول به «فاطمه از نگاه» و در فصل دوم به «فاطمه در منابع» می‌پردازد.

فاطمه دارای مقام عصمت است و معصومه‌ای است که شناخت رفتار و سیره ایشان نقش بسیار مهمی در تزکیه و تربیت انسان‌ها به‌ویژه زنان و دختران در عصر‌های مختلف دارد. سیره اخلاقی فاطمه شامل ابعاد مختلف سیره سیره‌های ایشان می‌شود. مانند سیره همسرداری، تربیت فرزند، خانه‌داری، عبادی، معنوی و همچنین دیگر جنبه‌هایی مانند سیرهاخلاقی ایشان هم شامل آداب و اخلاق اجتماعی که در تعامل با دیگران است.

«او فاطمه است» برای شناخت دقیق مقام زن

کتاب او فاطمه است
زهره یزدان پناه متولد ۱۳۴۲ در تهران است. وی کارشناس تاریخ و کارشناس ارشد تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، نویسنده، منتقد و پژوهشگر است. از جمله سوابق کاری اوست: بیش از دو دهه فعالیت در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و کارشناسی در مراکز مختلف علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی، سینمایی و مطبوعات. عضو انجمن قلم ایران، دبیر فرهنگی و دبیر تحریریه مجله سروش نوجوان، مدرس دوره‌های مختلف ادبیات داستانی و مدیریت جلسات نقد در این زمینه، داور دوره‌های مختلف مسابقات و جشنواره‌های ادبیات داستانی در سطح کشور، عضو شورای ...

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها