رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

پیشکسوتان دفاع مقدس، نماد ایثار در جامعه هستند/ شهید صیاد شیرازی صاحب مکتب دفاعی است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان این که پیشکسوتان دفاع مقدس، نماد ایثار در جامعه هستند، گفت: شهید صیاد شیرازی، صاحب مکتب دفاعی است که ضروری است این مکتب را به دقت مطالعه و بررسی کرده و درس‌های لازم را آن بگیریم.
کد خبر: ۵۶۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱ - 11January 2023

پیشکسوتان دفاع مقدس، نماد ایثار در جامعه هستند/ شهید صیاد شیرازی صاحب مکتب دفاعی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه پیشکسوتان در اقتدار امروز کشور، اظهار داشت: شما پیشکسوتان با زیرپا گذاشتن خواسته‌های خود و دفاع از دین، هویت، ارزش‌های ماهیت ملی به نماد ایثار و فداکاری در جامعه تبدیل شده‌اید.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، ایشان را الگویی متعالی برای تمام بانوان جهان دانست و اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، معلم بزرگ اخلاق و جهاد در راه خدا بودند که ولایت‌مداری را در تمام طول عمر مبارک خویش نشان دادند. ایشان حلقه اتصال بین نبوت و امامت هستند چرا که همه امامان معصوم (ع) بعد از حضرت علی (ع) همه از نسل حضرت زهرا (س) هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش معنویت در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس به گواه همه کارشناسان نظامی، عرصه‌ای بود که ایران اسلامی به تنهایی در برابر همه کشور‌های شرق و غرب ایستاد و پیروز شد، رمز اصلی این پیروزی معنویت، ایمان و تکیه بر خدا بود. این نبرد نابرابر که رژیم بعث، استکبار جهانی و با عظیم‌ترین هجمه‌های دشمنان علیه ملّت ایران تحمیل کرد، با معنویت، تاکتیک‌ها، سواد رزمی و رسانه‌ای فرماندهان و رزمندگان خنثی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی افزود: رزمندگان ما ثابت کردند جنگیدن در راه خدا هرچند با کمترین امکانات و تجهیزات، موجب پیروزی جبهه حق علیه باطل شده و با برخورداری از معنویت الهی، می‌توان به تنهایی ریشه کفر را از جهان زدود.

وی ایمان به معاد باوری و باور به زندگی پس از مرگ را موجب تقویت اراده‌ی پایمردی ایستادگی رزمندگان در برابر دشمنان دانست و تأکید کرد: این روحیه موجب بسترسازی پیروزی می‌شود و زیبا جلوه دادن شهادت در راه خدا نیز درسی است که از شهدای گرانقدر و والامقام دوران دفاع مقدس می‌گیریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش توسل به اهل بیت و عشق به آن‌ها را زمینه‌ساز جلب نصرت خدا خواند و عنوان کرد: توسل به قرآن و ائمه معصومین (ع)، گشاینده گره‌های کور و بن‌بست‌ها است و باید ایمان داشته باشیم که موفقیت‌های زندگی هر شخص به اندازه ایمانی است که به خداوند متعال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی صادق بودن را از ویژگی‌های مهم رزمندگان دوران دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: صادق بودن در زندگی شخصی موجب پیروزی و فاتح شدن در مقابل دشمنان شده و معنویت را به همراه دارد. همچنین انس با قرآن و تدبر در آیات نورانی موجب تقویت ارتباط با خداوند می‌شود.

وی در پایان ضمن تجلیل از زحمات تمام دست‌اندرکاران هیئت معارف جنگ شهید والامقام سپهبد صیاد شیرازی خاطر نشان کرد: شهید صیاد شیرازی، صاحب مکتب دفاعی است که ضروری است این مکتب را به دقت خوانده و درس‌های لازم را آن بگیریم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار