دروغ‌های بی‌پایان آمریکا به روایت کهنه‌سرباز آمریکایی

«پیترون بورن» یک کهنه سرباز آمریکایی است که زمان جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003 در این کشور حضور داشته و واقعیات زیادی از این جنگ را از نزدیک مشاهده کرده است.
کد خبر: ۵۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ - 04November 2015

دروغ‌های بی‌پایان آمریکا به روایت کهنه‌سرباز آمریکایی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بورن» که اکنون بازنشسته شده مطلبی در وبلاگ شخصی خود نوشته است که سایت خبری information clearing house   آن را منتشر کرده است. این مطلب کوتاه گویای بخشی از سیاستهای نظامی و جنگ طلبانه ایالات متحده است و اینکه این سیاست در زیر مفهوم فریبنده «احترام به حقوق بشر» صورت میگیرد.
این سرباز آمریکایی مطلب خود را با این جمله شروع میکند که «آقای رئیسجمهور! ممکن است به ما توضیح دهید که چرا دوباره وارد عراق شدهایم و عملیات نظامی انجام میدهیم در حالی که پس از سالها اشغال این کشور از آن خارج شده بودیم»؟!
«ون بورن» میگوید: «وقتی که بچه بودم رئیسجمهور وقت آمریکا به ما گفت ما برای حفاظت از خود مجبور بودیم به ویتنام، کامبوج و لائوس حمله کنیم چرا که اگر ما حمله نمیکردیم آنها حمله میکردند. این یک دروغ بزرگ بود.
در دوران جنگ سرد وقتی یک نوجوان بودم رئیسجمهور وقت باز به ما گفت ما نیاز به ایجاد ذخایر عظیم سلاحهای هستهای، پایگاههای نظامی در سراسر جهان، حمله به کوبا، استفاده از سازمان سیا برای سرنگونی دولتهای منتخب و دموکراتیک و جایگزین کردن آنها با دیکتاتورها و حاکمان دست نشانده هستیم چرا که اگر ما این کار را نکنیم روسها ما را نابود خواهند کرد.اما این هم یک دروغ بزرگ بود.
وقتی که به دبیرستان رفتم رئیسجمهور به ما گفت ما باید با کشورهای آمریکای لاتین از جمله السالوادور، گواتمالا، هندوراس و نیکاراگوئه مبارزه کنیم چون اگر این کار را نکنیم ساندنیستهای نیکاراگوئه به ما حمله میکنند چرا که فاصلهای میان «ماناگوا» و واشنگتن نیست و ما برای محافظت از خود باید با این کشورها مقابله کنیم.
باز هم یک دروغ بزرگ دیگر!
وقتی که کمی بزرگتر شدم رئیسجمهور به ما گفت صدام حسین دیکتاتور است و به مردم خودش و مردم کشورهای دیگر از جمله کویت رحم نمیکند و حتی نوزادان را قتل عام میکند.
و از همه مهمتر این کشور سلاحهای کشتار جمعی دارد، بنابراین یک تهدید خطرناک برای منطقه و ما است و باید برای حفاظت از آمریکا هم که شده او را برداریم و به همین دلیل عراق توسط آمریکا بمباران شد.
این هم یک دروغ دیگر بود.
رئیسجمهور بعدی هم گفت، برای مبارزه با تروریسم باید به افغانستان حمله کنیم و آن را اشغال نمائیم چرا که طالبان مردم را میکشد. در آن موقع خطری از سوی طالبان متوجه آمریکا نبود و به ما حمله نکرده بود، اما رئیسجمهور گفت، برای نجات مردم آمریکا باید وارد شویم و طالبان را برداریم. آمریکا حمله کرد و افغانستان را اشغال کرد و بارها و بارها آن را بمباران کرد اما هنوز هم طالبان وجود دارد...!
این هم یک دروغ دیگر بود.
در سال 2011 رئیسجمهور و وزیر خارجه به  ما گفتند که باید رژیم لیبی تغییر کند، چون قذافی یک دیکتاتور شیطانی است و باید برکنار شود. لیبی بمباران شد و هزاران انسان بیگناه کشته شدند.
این هم یک دروغ بزرگ دیگر بود.
در ماه اوت سال 2014 رئیسجمهور به ما گفت، برای مبارزه با تروریسم و برای تحقق یک ماموریت بشردوستانه باید در عراق دخالت کنیم و در عراق و سوریه دخالت نظامی کرد و گفت اگر برای حفاظت از خود دخالت نمیکردیم دولتهای اسلامی به ما حمله میکردند!
این هم یک دروغ دیگر!
آقای رئیسجمهور اما از شما میخواهیم توضیح دهید چرا ما دوباره در عراق هستیم؟!
چرا آنچه که شما در عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، سومالی، ویتنام، لائوس و... انجام میدهید جنایت نیست و انسانهای بیگناه زیادی کشته نمیشوند، اما اگر طالبان و القاعده و داعش انجام دهند جنایت است؟
چرا این همه دروغ میگویید؟ در حالی که تاریخ دروغهای شما را در خود ثبت کرده است؟
پیتر ونبورن به دلیل انتقادهای زیادی که از آمریکا کرده زودتر از زمان معمول بازنشسته و از کار برکنار شد.
وی اکنون به یک چهره سیاسی ضدآمریکایی مشهور تبدیل شده است.

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار