وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امروز بیش از هر زمان دیگری اهتمام به جهاد تبیین الزامی است

اسماعیلی با یادآوری سالگرد عملیات کربلای ۵ گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری روایت سلحشوری فرزندان این آب و خاک و اهتمام به جهاد تبیین الزامی است چرا که نسل جوان و نوجوان کشور آشنایی کمی با روایت‌های ناب و حماسی قهرمانان سرزمین خود دارد.
کد خبر: ۵۶۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ - 12January 2023

امروز بیش از هر زمانی روایت سلحشوری فرزندان این سرزمین الزامی استبه‌ گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته (چهارشنبه) در دومین همایش «دورهمی بچه‌های انقلاب» که در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک روز زن به مادران و زنان ایران به ویژه مادران شهدا به سالروز ولادت امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: نهالی که امام راحل شصت سال قبل با آغاز نهضت اسلامی خود کاشتند امروزه به شجره طیبه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام سرمایه و داشته‌های جامعه ایرانی مرهون انقلابی است که امروز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاگرد باکفایت امام (ره) با صلابت به مسیر متعالی خود ادامه می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با یادآوری سالگرد عملیات کربلای ۵ گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری روایت سلحشوری فرزندان این آب و خاک و جهاد تبیین الزامی است چرا نسل جوان و نوجوان کشور آشنایی کمی با روایت‌های ناب و حماسی قهرمانان سرزمین خود دارد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهتمام به جهاد تبیین گفت: وقتی مقام معظم رهبری به عنوان دیده بان بیدار انقلاب اسلامی این خلا را احساس می‌کنند، کسانی که اتفاقات مهم و تاثیرگذار کشور را تجربه کرده اند می‌بایست به عنوان راویان فتح انقلاب، روایت‌های اصیل و بکر خود را با بهره مندی از ابزار‌های مختلف به نسل جوان منتقل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: رخداد‌های سال‌های اخیر کشور نشان داد انقلاب ما تا چه اندازه زنده و پویاست؛ زیرا سال‌ها پس از دفاع مقدس و قهرمانی جوان هایش، دفاع از حرم، شهدای دهه هفتادی و حججی‌ها را به جامعه ایرانی معرفی کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: شهدای عزیز اتفاقات اخیر کشور یاد و خاطره شهدای دهه ۶۰ را زنده کردند و مسئولیت ما را به‌عنوان میراث‌داران انقلاب اسلامی سنگین‌تر کردند.

دومین دورهمی «بچه‌های انقلاب» که با حضور حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «میثم نیلی» رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از ناشران، نویسندگان و شعرخوانی علیرضا قزوه و علی‌محمد مؤدب در موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد از خانواده شهیدان «آرمان علی‌وردی» و «روح‌الله عجمیان» تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار