شهادت نوجوان فلسطینی در کرانه باختری؛

تعداد شهدای فلسطینی در یک روز به ۵ نفر رسید

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه امروز پنجشنبه خبر داد که یک نوجوان ۱۸ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنین واقع در کرانه باختری به شهادت رسیده است.
کد خبر: ۵۶۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ - 12January 2023

تعداد شهدای فلسطینی در یک روز به ۵ نفر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه امروز (پنجشنبه) خبر داد که یک نوجوان فلسطینی به خاطر جراحات وارده ناشی از اصابت گلوله به شهادت رسیده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد،   عبد الهادی فخری یوسف نزال نوجوان ۱۸ ساله فلسطینی است که در جنوب جنین به شهادت رسیده است. وی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد.

ساعتی پیش نیز، این نهاد فلسطینی خبر داد که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهرک «قباطیه» در جنوب جنین، جوان ۲۵ ساله فلسطینی به نام حبیب محمد عبد الرحمن کمیل به شهادت رسیده است.

این در حالی است که نظامیان اشغالگر، با گلوله، سر این جوان را هدف قرار دادند و یک نوجوان دیگر نیز از ناحیه قفسه سینه، به شدت زخمی شده است که بلافاصله او را به بیمارستان دولتی جنین منتقل کردند. وضعیت این نوجوان نیز وخیم توصیف شده است.

منابع محلی گفتند که نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهرک مذکور، منزل یکی از اعضای خانواده کمیل را محاصره کرده بودند که این مسئله منجر به درگیری شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست می‌شود.  

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز هم از شهادت «سمیر اصلان» فلسطینی ۴۱ ساله بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سینه خبر داد. او سومین شهید فلسطینی در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته بود.

سمیر اصلان زمانی مورد هدف گلوله قرار گرفت که در اردوگاه «قلندیا» در شمال بیت‌المقدس سعی داشت مانع بازداشت پسرش به دست نظامیان اسرائیلی شود. به گفته اهالی صهیونیست‌ها برای مدت طولانی مانع امدادرسانی به سمیر اصلان شدند و در حالی که خون‌ریزی می‌کرد دور او را گرفته بودند.

همچنین شامگاه دیروز (چهارشنبه) یک فلسطینی به نام «سند محمد عثمان سمامره» از اهالی جنوب الخلیل، به شلیک نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. او در حالی که با سلاح سرد یک شهرک‌نشین صهیونیست را در نزدیکی شهرک «حفات یهودا» زخمی کرده بود، مورد هدف قرار گرفت.  

در این مورد نیز نظامیان صهیونیست مانع امدادرسانی به او شده و از ورود آمبولانس و نیرو‌های امدادی جلوگیری کردند، در حالی که این شهید ۲۰ ساله در حال خون‌ریزی بود.

 با تداوم اقدامات ضدفلسطینی کابینه جدید رژیم صهیونیستی و اهانت صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی در قدس به‌ویژه در مسجد الاقصی، عملیات استشهادی فلسطینیان و تیراندازی به مواضع ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه‌های گذشته شاهد افزایش بوده است.

رژیم صهیونیستی از بیم انجام عملیات‌های شهادت‌طلبانه بیشتر، تعداد نیرو‌های خود را در بخش‌های مختلفی از خاک فلسطین اشغالی افزایش داده و تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار