امیرعبداللهیان: از گفت‌وگو‌های سوریه و ترکیه خرسندیم/ استقبال از بازگشت روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به حالت طبیعی

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از گفت‌وگو‌های سوریه و ترکیه، از بازگشت روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها استقبال کرد.
کد خبر: ۵۶۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 13January 2023

امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های سوریه و ترکیه خرسندیم/ استقبال از بازگشت روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به حالت طبیعیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی در نشست خبری مشترک در بیروت ضمن ابراز خرسندی از حضور در لبنان اظهار داشت که گفت‌وگو‌های مفیدی با همتای لبنانی در خصوص موضوعات منطقه‌ای داشته است.

وی با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران دوست روز‌های سخت لبنان بوده و خواهد بود، گفت: در آخرین سفرم به لبنان توافقی را برای کاهش آلام اقتصادی مردم لبنان داشتیم و خرسندم که این توافق پیشرفت داشته است.

امیرعبداللهیان همچنین همه جریان‌های سیاسی لبنان را دعوت کرد که در مسیر گفت‌وگو نسبت به تعیین رئیس جمهور اقدام کنند و افزود: معتقدیم جریان‌های سیاسی لبنان از تجربه و شایستگی لازم برای انتخاب رئیس جمهور در کوتاه‌ترین زمان برخوردارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره گفت‌وگو‌های سوریه و ترکیه نیز بیان کرد: از گفت‌وگو‌های سوری و ترکی و گفت‌وگو‌های به عمل آمده بین مقامات سوریه و ترکیه خرسندیم و از مسیر گفت‌وگو و مذاکره برای حل مشکلات این دو کشور استقبال می‌کنیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: معتقدیم برای تمرکز بر راه‌حل سیاسی قوی‌تر بین سوریه و ترکیه فرمت آستانه را با مشارکت دادن سوریه باید تقویت کرد.

وی درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی افزود: گفت‌وگو‌های متعددی را در ماه‌های گذشته با عربستان سعودی در بغداد داشتیم و در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن نیز فرصت گفت‌وگوی کوتاهی بین آقای فیصل بن فرحان و من فراهم شد و در خصوص تداوم گفت‌وگو‌ها با هدف بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی اتفاق نظر داشتیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه در قطع روابط با هیچ کشوری در جهان اسلام از جمله عربستان سعودی پیشقدم نبوده‌ایم و از بازگشت روابط دیپلماتیک دو کشور به حالت طبیعی و افتتاح سفارتخانه‌ها در چارچوب گفت‌وگو‌هایی که خواهیم داشت، استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها