جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

اجرای عملیات ترکیبی جنگنده‌ها با سامانه‌های پهپادی «نهاجا»

امیر سرتیپ هادیان گفت: نیروی هوایی ارتش در راستای ارتقای توان رزمی خود از پهپاد‌های مجهز به سلاح‌های هوشمند و نقطه‌زن برای انهدام اهداف دوردست استفاده می‌کند.
کد خبر: ۵۶۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴ - 14January 2023

اجرای عملیات ترکیبی جنگنده‌ها با سامانه‌های پهپادی نهاجا/ استقرار سامانه‌های پهپادی در یگان‌های عملیاتی نهاجاامیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به توان پهپادی این نیرو اظهار داشت: در سازمان رزم نیروی هوایی بهره‌گیری از ظرفیت‌های پهپادی از جایگاه قابل توجهی برخوردار است؛ به‌ویژه اینکه این سامانه‌ها در کنار جنگنده‌های نهاجا عملیات ترکیبی را با موفقیت انجام داده و کارکرد‌های قابل توجهی را در مأموریت‌های طراحی شده بروز داده‌اند.

امیر هادیان ادامه داد: به طور کلی اجرای عملیات ترکیبی نقش عمده‌ای در ارتقای توان رزم نیروی هوایی ایجاد کرده است و سامانه‌های پهپادی ضمن جمع‌آوری اطلاعات، و کارکرد‌های جنگالی مناسب، محیط را برای اجرای عملیات جنگنده‌های نهاجا در شرایط رزم آماده می‌کنند.

جانشین فرمانده نهاجا با اشاره به توان رزمی سامانه‌های پهپادی نهاجا افزود: نیروی هوایی در راستای ارتقای توان رزمی خود از پهپاد‌های مجهز به سلاح‌های هوشمند و نقطه‌زن برای انهدام اهداف دوردست استفاده می‌کند. امروز از سامانه‌های پهپادی در نیروی هوایی به‌عنوان یک توان قدرت بلامنازع بهره‌گیری می‌شود.

سرتیپ هادیان با تاکید بر اینکه سامانه‌های پهپادی تاکنون تأثیر بسزایی در نقش و عملکرد نیروی هوایی داشته‌اند، گفت: امروز در پایگاه‌های مختلف و یگان‌های عملیاتی نهاجا شاهد حضور طیف گسترده‌ای از پهپاد‌ها با قابلیت‌های مختلف هستیم که کار حفاظت و حراست از آسمان کشور را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار