دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حزب‌الله؛ قدرت برتر و بازیگر اصلی معادلات منطقه‌ای

مقاومت اسلامی لبنان با افزایش قدرت و توان رزمی خود امروز به یکی از ارکان قدرت این کشور در برابر ماشین تجاوزگری رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۶۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۱ - 14January 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امروز مقاومت اسلامی در لبنان با افزایش قدرت و توان خود و با فرماندهی شجاع و نترسی، چون سید حسن نصرالله به یکی از ارکان اصلی قدرت لبنان در برابر ماشین جنگی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. بر این اساس هم مشاهده می‌کنیم که این نیروی مقاومت مردمی به سدی بزرگ و نفوذناپذیر در برابر خوی تجاوزگری این رژیم اشغالگر تبدیل شده است.

مقاومت یکی از ارکان قدرت در لبنان در برابر ماشین تجاوزگری رژیم صهیونیستی

امروز شاهد هستیم که بر اساس اسناد و مدارک موجود و اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های جهان قدرت مقاومت اسلامی لبنان در مرحله نخست با ایجاد بازدارندگی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی مقاومت جانانه‌ای را از خود نشان داده و در مرحله دوم ماشین جنگی و تجاوزگری صهونیست‌های غاصب را زمین‌گیر کرده است. به صورتی که دیگر این رژیم نامشروع از حالت تهاجمی که سال‌ها از آن برخوردار بود به حالت تدافعی در برابر نیرو‌های مقاومت تغییر روش داده است.

مقاومت اسلامی لبنان با تجربه‌ای چندین ساله در مبارزه با دشمن صهیونیست و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی اکنون با توجه به خودکفایی در تولید و ساخت انواع سلاح و مهمات و همچنین انواع موشک‌های نقطه‌زن از نظر قدرت و توان بازدارندگی به سطحی رسیده که به بهترین شکل ممکن تهدیدات هوایی، دریایی و زمینی این رژیم اشغالگر را با قدرت هرچه تمام خنثی‌سازی کرده است.

مقاومت یکی از ارکان قدرت در لبنان در برابر ماشین تجاوزگری رژیم صهیونیستی

البته مقاومت اسلامی لبنان این رشد سریع و قابل توجه را مدیون این موضوع است که آن‌ها افزایش قدرت و توان بازدارندگی خود را بر اساس قاعده حق آزادسازی سرزمین‌های اشغالی بنا کردند و بر همین اساس هم با ایثار و ازخودگذشتگی نیرو‌ها و فرماندهان مقاومت با کسب پیروزی‌های پی‌درپی ضمن بیرون کردن دشمن صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی لبنان اکنون همانند سدی مستحکم در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کنند.

شاهد این مدعا هم پیروزی‌های بزرگ و چشمگیر حزب‌الله لبنان در نبرد‌های اخیر با رژیم صهیونیستی است. نیرو‌های مقاومت اسلامی در لبنان بعد از پیروزی‌های اخیر در برابر ماشین جنگی «تل‌آویو» اکنون به عاملی مهم و تاثیرگذار در معادلات لبنان و منطقه تبدیل شده است و بی‌اغراق نیست اگر بگوییم کلید امنیت و ثبات لبنان و منطقه در دستان حزب‌الله لبنان قرار دارد.

مقاومت یکی از ارکان قدرت در لبنان در برابر ماشین تجاوزگری رژیم صهیونیستی

از طرف دیگر با افزایش قدرت و توان حزب‌الله لبنان در این کشور شاهد این پدیده بسیار مهم و تاریخی هستیم که به موازات رشد و توسعه قدرت و توان مقاومت اسلامی خروج نیرو‌های آمریکایی از خاورمیانه را نظاره‌گر هستیم. البته پیش از اینکه این خروج نیرو‌ها را شاهد باشیم، این نیرو‌های رژیم صهیونیستی بودند که مجبور به ترک و عقب نشینی از مناطق اشغالی لبنان بودند. بر این اساس ما امروز به تماشای گسترش چتر اقتدار حزب‌الله لبنان بر فراز لبنان و منطقه نشسته‌ایم.

بر این اساس می‌توان با قطعیت گفت که افزایش قدرت و توان حزب‌الله در لبنان و کسب پیروزی‌های متوالی در برابر رژیم صهیونیستی ضمن اینکه نیرو‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع را بیش از پیش تحت فشار قرار داده و آن سایه امنی که از آن برخوردار بودند را از بین برده با آوردن فشار‌های پیدا و پنهان فراوانی موجب کاهش نفوذ منطقه‌ای کشورهایی، چون عربستان، امارات و حتی قطر در لبنان و منطقه شده است. بر این اساس نمونه نقش و تاثیر توان حزب‌الله در منطقه را می‌توان تاثیر غیرقابل انکار آن‌ها در حل بحران سوریه و شکست داعش مشاهده کرد.

مقاومت یکی از ارکان قدرت در لبنان در برابر ماشین تجاوزگری رژیم صهیونیستی

در پایان باید گفت خوشبختانه مقاومت اسلامی در لبنان با نیرو‌های زبده و کارکشته فراوانی که در اختیار خود دارد و همچنین با توجه به فرماندهان شجاع و نترسی که از آن برخوردار است و با محبوبیتی که به دلیل اقدامات و خدمات آن‌ها به مردم لبنان امروز در میان مردم این کشور دارد همانند یک منجی و بازوی پرتوان و قدرتمند از این کشور در برابر رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی دفاع کرده و در آینده هم دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار