دیدار دختران طرح «حاج قاسم» با خانواده شهیدان «رئیس کرمی» و «بابایی» در قم+ تصاویر

جمعی از اعضای طرح دختران حاج قاسم در قم با خانواده شهیدان والامقام «رییس کرمی» و «بابایی» دیدار کردند.
کد خبر: ۵۶۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ - 14January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جمعی از نوجوانان طرح دختران حاج قاسم در قم همزمان با گرامیداشت ایام میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر با خانواده شهیدان والامقام «سید جلال رییس‌کرمی» و «جواد بابایی» دیدار و با تقدیم هدایایی از صبر و استقامت خانواده شهدا تجلیل کردند.

مادر شهید رییس‌کرمی در این دیدار اظهار داشت: فرزندم همیشه به حجاب اهمیت می‌داد و از دختران به عنوان گل‌های این سرزمین یاد می‌کرد و باید کاری کرد که نوجوانان ما بیشتر قدر و ارزش خود را بدانند.

وی افزود: به عنوان یک مادر شهید و کسی که فرزندم را در راه خدا تقدیم کرده‌ام، در شرایط فعلی جامعه تنها عامل دفاعی ما حجاب دختران و غیرتمندی پسران است؛ مبادا در این راه سست شوید و در مقابل دشمنان این مرز و بوم پشت کشورمان را خالی کنید!

طاهره بابایی همسر شهید بابایی نیز عنوان کرد: این شهید عزیز مثل جوانان دیگر دوران دفاع مقدس، از اراده و پشتکار خاصی برخوردار بودند و همین غیورمردی و پشتکار باعث شد که اجازه ندهند دشمن به کشور نفوذ پیدا کند.

وی تاکید کرد: اراده و پشکار جوانان عامل پیشرفت کشور و برتری نسبت به دشمنان است، اما مهم‌ترین اصل پیروی از ولایت فقیه است که می‌تواند در قدرتمندی کشور تاثیرگذار باشد و این نسل جوان است که باید این مسئولیت را عهده دار باشد.

پاسدار ‌سید جلال رئیس کرمی متولد ۱۰ مرداد سال ۱۳۴۰ در قم بود؛ وی در جریان عملیات ثامن‏ الائمه (ع) در منطقه دارخوین مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و در پنجم مهر سال ۱۳۶۰ حین انتقال به پشت جبهه بر اثر سقوط هواپیما به همراه جمعی دیگر از مجروحان به شهادت رسید.

سرباز ‌جواد بابایی متولد سال ۱۳۴۵ در قم بود و ۱۴ تیر‌ سال ۱۳۶۷ در روز‌های پایانی جنگ به علت بمباران شیمیایی دشمن بعثی در منطقه سردشت و قرار گرفتن در محاصره به شهادت رسید.

دیدار دختران طرح «حاج قاسم» با خانواده شهیدان «رئیس کرمی» و «بابایی» در قم+تصاویردیدار دختران طرح «حاج قاسم» با خانواده شهیدان «رئیس کرمی» و «بابایی» در قم+تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار