در پنجمین همایش فصلی نهضت خاطره‌گویی مطرح شد؛

فرمانده اسبق لشکر ۱۹ فجر: درج مفاهیم دفاع مقدس در کتاب‌های درسی باعث تربیت سربازان ولایت می‌شود

سردار رودکی گفت: فرهنگ دفاع مقدس را باید به کتاب‌های درسی ببریم؛ زیرا دانش‌آموزان تشنه مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس هستند و تحقق این موضوع به تربیت سربازان ولایت منجر خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ - 14January 2023

سردار رودکیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «نبی رودکی» فرمانده اسبق لشکر ۱۹ فجر استان فارس صبح امروز (شنبه) در پنجمین همایش فصلی نهضت خاطره‌گویی که در ستاد فرماندهی فراجا برگزار شد، اظهار داشت: عملیات «کربلای پنج» که انجام شد، به واسطه آن توانستیم دو سوم ارتش رژیم بعثی عراق را در هم بشکنیم. دنیا بعد از‌ عملیات «والفجر هشت» و این عملیات، قطعنامه ۵۹۸ را نوشت و در آنجا بود که برای اولین بار به خواسته‌های امام (ره) و مردم توجه کرد.

سردار رودکی در ادامه با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دفاع مقدس را همان‌گونه که روی داده بیان کنید، افزود: فرهنگ دفاع مقدس را باید به کتاب‌های درسی ببریم؛ زیرا ۱۴ میلیون دانش‌آموز تشنه مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس هستند که اگر این موضوع محقق شود، در آینده سرباز ولایت تربیت می‌شود و کار ما در مبارزه با جبهه استکبار آسان‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد: معلمان درس آمادگی دفاعی کسانی هستند که بعد جنگ متولد شدند؛ لذا باید به آن‌ها مطالبی را آموزش داد تا در زمان تدریس این درس، بتوانند مطالب درستی از جنگ تحمیلی را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

فرمانده اسبق لشکر ۱۹ فجر گفت: چنانچه آموزش و پرورش را با فرهنگ هشت سال دفاع مقدس آمیخته کنیم، اثرات مطلوب آن را ۱۰ سال دیگر مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها