معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جایزه جلال سال آینده متحول می‌شود/ انتشار سالانه ۱۵۰۰ رمان نشانه‌ی نشاط و خلاقیت جامعه است

«احمدوند» به‌ لزوم تحول جایزه ادبی جلال پرداخت و با بیان اینکه سال آینده این تحول رقم خواهد خورد، گفت: انتشار سالانه ۱۵۰۰ رمان نشانه‌ی نشاط و خلاقیت جامعه است.
کد خبر: ۵۶۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ - 14January 2023

جایزه جلال سال آینده متحول می‌شود/ انتشار سالانه ۱۵۰۰ رمان نشانه‌ی نشاط و خلاقیت جامعه استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شامگاه امروز شنبه، با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی و جمعی از اهالی قلم در تالار وحدت تهران برگزار شد.

احمدوند از دست‌اندرکاران برگزاری جایزه، حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی قدردانی کرد و به آموزش همزمان نوقلمان پرداخت و اظهار داشت: نوقلمان جوان این دوره آینده ادبیات کشور خواهند بود.

وی با تاکید براینکه حتما ادبیات کنونی با ادبیات پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در صحبتی که با استاد حدادعادل داشتیم ایشان اشاره داشتند که شخصا که ادبیات قبل و بعد انقلاب را درک کرده‌ام گواهی می‌دهم ادبیات امروز پیشرفت کرده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات را شاخصه‌ی نشاط و پویایی یک جامعه دانست و خاطرنشان کرد: انتشار سالانه یک هزار و هزار رمان در سال حتما نشان دهنده نشاط و خلاقیت است که امیدواریم سال به سال به غنای قلم این جوانان و نویسندگان افزوده شود.

احمدوند تحول در شیوه برگزاری جایزه جلال را ضروری دانست و گفت: بعد از برگزاری این دوره به‌سراغ تحول خواهیم رفت و ایده و طرح‌هایی را برای برگزاری جایزه متفاوت دریافت کرده‌ایم و همچنان میزبان طرح‌های دریافتی خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار