در دیدار اعضای گروه‌های مقاومت فلسطین مطرح شد؛

وزیر امور خارجه: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است/ عادی سازی روابط عربی - اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد

امیرعبداللهیان گفت: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است و تا زمانی که دولت فلسطین در سراسر خاک و سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف شکل نگیرد، فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ - 15January 2023

فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است/ عادی سازی روابط عربی - اسرائیلی دیناری نمی‌ارزدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به سوریه در نشستی صمیمی، با جمع کثیری از مسؤولان و اعضای برجسته گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی مستقر در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این نشست، مهدی سبحانی سفیر ایران در سوریه، در سخنانی ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه و هیأت همراه و نیز مهمانان فلسطینی حاضر در نشست، بر اهمیت و محوریت مسئله‌ فلسطین در جهان اسلام تأکید کرد و نسبت به وجود ارتباط و مشورت‌های مستمر سفارت و مسؤولان گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که نقشی بی بدیل در حمایت از مقاومت در فلسطین و محور مقاومت ایفا کرد، گرامی داشت.

در ادامه، تعدادی از مسؤولان گروه‌های فلسطینی به نمایندگی از جمع، طی اظهاراتی، ضمن تبیین اجمالی آخرین وضعیت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، از حمایت‌های دائمی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و ملت و مقاومت آن تشکر و قدردانی کردند. آنها همچنین با ذکر یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی و اشاره به نقش ارزنده این شهید در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت و تقویت مقاومت، به روح بلند آن شهید والامقام ادای احترام کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز طی سخنانی، از دیدار صمیمانه با مسؤولان و شخصیت‌های برجسته فلسطینی مقیم سوریه ابراز خرسندی کرد و ضمن ادای احترام به شهدای مقاومت فلسطین، یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت.

وی برگزاری این جلسه در پایتخت سوریه با حضور مسؤولان و نمایندگان برجسته گروه‌های مقاومت فلسطینی را نشان دهنده انسجام بیشتر و وحدت محور حامی فلسطین خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است و تا زمانی که دولت فلسطین در سراسر خاک و سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف شکل نگیرد، فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام خواهد بود.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا و متحدانش سالیان متمادی از طرح‌های مختلفی یکی پس از دیگری مثل اسلو، خاورمیانه جدید، خاورمیانه بزرگ، معامله قرن و پیمان ابراهیم رونمایی کردند، اما ملت و مقاومت فلسطین با اتحاد و انسجام و پایداری مثال زدنی خود، تمامی آن طرح‌ها را به زباله دان تاریخ فرستادند.

وزیر خارجه همچنین گفت: عملیات «سیف القدس» اثبات کرد که مقاومت و فلسطین زنده است. 

وی ادامه داد: حتی جام جهانی فوتبال نیز نشان داد که فلسطین زنده است و عادی سازی روابط عربی - اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه در اراضی اشغالی فلسطین، شاهد تشکیل یک دولت جدید هستیم، افزود: در فلسطین اشغالی تغییر اسم و چهره‌ها چیزی را تغییر نمی‌دهد، بلکه مسؤولان رژیم صهیونیستی از یک تندروی به تندروی دیگر حرکت می‌کنند که سبب آن نیز مشکلات و بحران‌های متراکم امنیتی و اجتماعی در داخل اسرائیل است. البته تندروها در داخل فلسطین باعث انسجام بیشتر مقاومت و ملت فلسطین می‌شوند.

وی تصریح کرد: از دیدار با جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و جناب زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان و دیدار امشب در دمشق با شما برادران فلسطینی از مسؤولان حماس و تک تک برادران گروه‌های مختلف فلسطینی حاضر در این نشست، این پیام را دریافت می‌کنیم که مقاومت در بهترین حالاتش به سر می‌برد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار داشت: برغم توطئه اخیر که برخی طرف‌ها تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را با مداخلات خود و دامن زدن به اغتشاشات تضعیف کنند و یک جنگ شناختی و ترکیبی تمام عیار و همه جانبه را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداختند، اما به فضل خدا و بصیرت مردم ایران، این توطئه شکست خورد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار