دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

کودتا در سرزمین‌های اشغالی

ده‌ها هزار اسرائیلی در «تل‌آویو» و «حیفا» پایتخت این رژیم علیه سیاست‌های دولت افراطی و تندرو «بنیامین نتانیاهو» دست به تظاهرات زدند، آن هم تظاهراتی که به اعتقاد آن‌ها علیه «کودتای سیاسی» نتانیاهو انجام شده است.
کد خبر: ۵۶۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۷ - 17January 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقداد کامکار هفشجانی؛ چند روز قبل خیابان‌های «تل‌آویو» و «حیفا» پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی شاهد تظاهراتی بسیار بزرگ و بی‌سابقه با حضور ده‌ها هزار نفر از مرد این شهر بود که نسبت به سیاست‌های دولت افراطی و تندرو «بنیامین نتانیاهو» اعتراض داشته و علیه آنچه که «کودتای سیاسی» می‌دانند دست به اعتراض زدند.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که در یکی دو روز گذشته شبکه عبری زبان «کان» از این راهپیمایی و تظاهرات بی‌سابقه منتشر کرده، هزاران نفر از مردم شهر «تل‌آویو» با تجمع در میدان «هبیما» در تل‌آویو علیه کابینه تازه تشکیل شده بنیامین نتانیاهو به دلیل آنچه وضع قانون و مقررات جدید و اصلاح سیستم قضایی این دولت را قبول نداشته و این دولت را افراطی و تندرو می‌دانند دست به تظاهرات و راهپیمایی اعتراضی زدند.

تظاهرات علیه دولت افراطی نتانیاهو کودتای سیاسی

اما چرا مردم «تل‎آویو» و «حیفا» در حالی که هنوز چند هفته‌ای از تشکیل کابینه و دولت جدید رژیم صهیونیستی نگذشته علیه آن دست به اعتراض زده و اقدام به برگزاری تظاهرات کردند. پاسخ این سوال را باید در سابقه افراطی و تندروی‌های بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه او دانست. زیرا با توجه به عملکرد گذشته آن‌ها و اتخاذ مواضع افراطی در اذهان مردم خود به عنوان دولتمردان و سیاستمداران تندرویی معروف شده‌اند.

نکته دیگر اینکه تظاهر کنندگان صهیونیست در این تظاهرات اعتراضی با دردست داشتن پارچه نوشته‌های با تصویر نتانیاهو علیه کابینه راست‌گرای او و علیه تبعیض میان اسراییلی‌ها نیز شعار سردادند. این راهپیمایی آنقدر بزرگ و باعظمت بود که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که هزاران اسرائیلی در شهر تل‌آویو علیه دولت راست‌گرا و تندرو بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات علیه دولت افراطی نتانیاهو کودتای سیاسی

حال در این میان حضور شماری از اعضای «کنست» از جمله «گادی آیزنکوت»، «نعما لازیمی»، «ایمن عوده» و برخی نمایندگان دیگر نیز که در این تظاهرات شرکت کردند در نوع خود بسیار قابل توجه بود که این موضوع خود نشان از اهمیت و جایگاه خواسته‌های مردم اسرائیل در این راهپیمایی اعتراض‌آمیز دارد. زیرا حضور این افراد نشان می‌دهد که اعتراض به وضع موجود رژیم صهیونیستی نه فقط در میان مردم بلکه در میان نمایندگان «کنست» نیز وجود دارد.

اما آن چیزی که بیش از هرچیزی نگرانی شدید و گسترده مردم اسرائیل را موجب شده سابقه طولانی و سیاه تندروی «بنیامین نتانیاهو» و سایر اعضای کابینه او در تصمیمات آن‌ها برای اداره سرزمین‌های اشغالی است. زیرا بنابر اخبار و گزارش‌هایی که به دست مردم رسیده کابینه تندرو نتانیاهو طرح‌های بسیار خطرناکی برای کرانه باختری دارد. ضمن اینکه برخی از وزرای نتانیاهو به دنبال تغییر قوانین قضایی با هدف مختومه کردن پرونده‌های رشوه او هستند.

تظاهرات علیه دولت افراطی نتانیاهو کودتای سیاسی

از طرف دیگر برگزاری این راهپیمایی اعتراض‌آمیز به روشنی نشان می‌دهد که شاهد آغاز فصل جدیدی از درگیری‌های خطرناک و نامشخص بر سر هویت دولت رژیم صهیونیستی و حتی از آن فراتر جایگاه تورات در این دولت هستیم. حتی در نگاهی بدبینانه می‌توان این احتمال قریب به یقین را هم درنظر گرفت که این شرایط می‌تواند به آغاز یک درگیری داخلی در سرزمین‌های اشغالی بیانجامد که حال و آینده این رژیم اشغالگر را با خاطرات بسیار جدی روبرو کند.

بر اساس نظر و عقیده تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی در قدرت ضمن اینکه موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی در سرزمین‌های اشغالی می‌شود، درپیش گرفتن رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی کابینه نتانیاهو علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه موجب افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

تظاهرات علیه دولت افراطی نتانیاهو کودتای سیاسی

در پایان باید گفت تعیین چهره‌های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی نیز از دیگر اقدامات بدون فکر و خطرناک است که حتی صدای صهیونیست‌ها را هم درآورده و آن‌ها «بن گویر» را به نوعی از اراذل و اوباش آشوبگر دانسته و حضور او در کابینه نتانیاهو را خطری برای این رژیم قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار