عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

صندوق عدالت و پیشرفت به رشد متوازن استان‌ها کمک می‌کند

رضایی گفت: دولت سیزدهم برای حمایت و رشد متوازن اقتصادی استان‌ها به دنبال راه انداز یصندوق عدالت و پیشرفت است تا هر استان بتواند بر اساس آمایش سرزمینی خود به رشد پایدار اقتصادی برسد.
کد خبر: ۵۶۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ - 16January 2023

صندوق عدالت و پیشرفت به رشد متوازن استان‌ها کمک می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی رضایی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، اظهار داشت: دغدغه مجلس و دولت رفع مشکلات معیشتی مردم و توجه به مناطق محروم است که در این لایحه دولت با تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت، محرومیت زدایی را در استان‌ها مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: تشکیل این صندوق نگاهی نو به حل مشکلات منطقه‌ای است البته دولت در سفر‌های استانی هم مشکلات همه مناطق را رصد کرده و این آشنایی باعث شده تا تصمیم‌های جدی در این زمینه گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: تخصیص اعتبارات برای صندوق عدالت و پیشرفت می‌تواند در حل مشکلات منطقه‌ای تاثیر گذار باشد؛ در واقع سپردن کار به استان‌ها پاسخگویی مدیران استانی را به همراه دارد و می‌تواند دستاورد‌های مثبتی داشته باشد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس بیان داشت: در سال‌های گذشته تمرکز اعتبارات و حمایت‌ها در چند کلان شهر خلاصه می‌شد؛ اما دولت سیزدهم برای حمایت و رشد متوازن اقتصادی استان‌های تاسیس این صندوق‌ها را پیش بینی کرده تا علاوه بر تمرکززدایی، هر استان بتواند بر اساس مزیت‌ها و سند آمایش سرزمینی خود رشد پایدار اقتصادی خود را دنبال کند.

رضایی درباره ضرورت تشکیل این صندوق‌های استانی نیز خاطر نشان کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بسیاری در کشور وجود دارد که با اختصاص بودجه به این پروژه‌ها می‌توان به رونق تولید و حل مشکلات در استان‌ها کمک کرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس همچنین گفت: دولت در بودجه سال آینده، کنار حمایت‌های معیشتی، توجه زیادی به حمایت‌های درمانی و جبران هزینه‌های مربوط به حوزه سلامت مردم دارد و از این رو در لایحه بودجه ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته است.

نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر ۱۰ درصد منابع هدفمندی و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم این لایحه بتواند مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف را حل کند.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار