مرتب کردن کارت‌های مقاومت فلسطین برای نبرد با رژیم صهیونیستی

مقاومت فلسطین در پاسخ به گام‌های نژادپرستانه کابینه راست افراطی جدید رژیم صهیونیستی و عبور آن از خطوط قرمز، به سرعت در حال مرتب کردن کارت‌های قدرتمند خود برای نبرد احتمالی آتی است.
کد خبر: ۵۶۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ - 16January 2023

مرتب کردن کارت‌های مقاومت فلسطین برای نبرد با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با روی کار آمدن کابینه راست افراطی در رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز، با پیش‌بینیِ موقعیت‌های خطرناکی که ممکن است این کابینه در مرحله آتی با عبور از خطوط قرمز مقاومت ایجاد کند، تصمیم گرفتند که سرعت آمادگی خود برای مقابله با هرگونه درگیری نظامی با ارتش اشغالگر را افزایش دهند.

روزنامه لبنانی «الاخبار» با انتشار گزارشی در این خصوص و آمادگی مقاومت فلسطین برای مقابله با عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز و تشدید درگیری‌ها، به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی نوشت: «گروه‌های فلسطینی، در سایه پیش‌بینی‌های موجود مبنی بر اینکه کابینه جدید اسرائیل اوضاع را به سمت انفجار پیش خواهد برد به این معنی که رویارویی در جبهه‌های مختلف از جمله نوار غزه تقریبا غیرقابل اجتناب است، مجموعه نشست‌هایی را برای بررسی چالش‌های فراروی فعالیت یک رهبری فاشیست و نژادپرست اشغالگر و راه‌های مقابله با آن برگزار کردند».

بنا بر این گزارش و بر اساس این برآوردها، نیرو‌های مقاومت آمادگی خود را برای آغاز یک یا چند دور نبرد در سال جاری افزایش داده‌اند و بر لزوم جلوگیری از تجاوز دشمن به وضعیت موجود در قدس اشغالی و مسجدالاقصی یا از انجام هرگونه اقدامی در خصوص پرونده اسرا، الحاق کرانه باختری و به طور کلی تحت تاثیر قراردادن شرایط فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی توافق دارند.

به گفته این منبع آگاه فلسطینی، «مقاومت دریافته که گام‌های تشدید کننده دشمن را نمی‌توان بدون پاسخ پشت سر گذاشت، زیرا این امر آن را به اصرار در تلاش برای تحمیل واقعیت جدید علیه آرمان فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی ترغیب خواهد کرد».

به همین دلیل نیز، گروه‌های مقاومت فلسطین طی مدت کوتاه اخیر، آمادگی خود برای نبرد آتی را افزایش داده‌اند. در همین راستا، اواخر ماه پیش، یک رزمایش نظامی غافلگیرانه با گلوله جنگی در شمال نوار غزه با مشارکت شاخه‌های مختلف مقاومت انجام شد.

در سطح سیاسی نیز، یک منبع آگاه در جنبش مقاومت حماس به الاخبار گفت که این جنبش به میانجیگران طی گفتگو‌هایی که اخیرا انجام داده، درباره عبور کابینه اشغالگر از خطوط قرمز و ارتکاب جنایات جدید در حق مردم فلسطین و آرمان آنها، که به انفجار وضعیت موجود و بحران در سراسر منطقه منجر خواهد شد، هشدار داده است.

وی افزود: «کشور‌های مختلف و جامعه بین‌الملل می‌بایست بر دولت اشغالگر افراطی فشار وارد کنند و گام‌های خطرناک آن علیه قضیه فلسطین را متوقف کنند».

این منبع درباره تهدید‌های «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که دورانش به سر آمده گفت: «سرچشمه این تهدیدها، هراس دشمن از آغاز یک درگیری نظامی جدید است، زیرا دریافته که توانمندی مقاومت ارتقا یافته و قدرت نظامی آن افزایش یافته است و اکنون برای غلبه بر موانع موجود ابزار‌های مورد نیاز را دارد».

وی درباره اظهارات کوخاوی درباره تونل‌های مقاومت نیز گفت که این اظهارات در واقع اعتراف به ناتوانی ارتش اشغالگر در برابر این سلاح مهم در دستان مقاومت و هراس از تداوم توسعه و ارتقای آن است.

کوخاوی پیشتر گفته بود: عملیات‌های نظامی مکرر ما در سال‌های آینده نیز متوقف نخواهد شد.. کشوری در غزه ایجاد نمی‌شود و در نهایت باید با آن برخورد نظامی برای مدتی طولانی کرد و اگر موفق به ایجاد دوره‌های طولانی آتش‌بس با غزه بین هر دو عملیات نظامی کوتاه شویم و طی آن، غزه بهای سنگینی را پرداخت کند، می‌توان گفت که حقیقتا این یک راهبرد معقول خواهد بود».

وی در ادامه مدعی شد که «یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در نوار غزه، می‌داند که بمب‌های ما و اطلاعات ما عالی هستند و ما محل تونل‌ها را می‌دانیم، و حتی اگر تونل‌هایی را که در غزه در جریان عملیات "حارس الاسوار" آسیب دیده‌اند، تعمیر کند یا تونل‌های جدید بسازد، ما آن‌ها را نیز پیدا می‌کنیم».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها