دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

افشاگری «سایبرتروریسم» به سبک «اسنودن»/ «CIA» به چشم‌بادامی‌ها هم رحم نمی‌کند+ فیلم

سایبرتروریسم محور عبری-غربی علیه جمهوری اسلامی ایران محدود به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نمی‌شود، بلکه طی سالیان گذشته شاهد انفجار، آتش‌‎‌سوزی‌ و اقدامات خرابکارانه مشکوکی در زیرساخت‌های حیاتی کشور بودیم.
کد خبر: ۵۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۸ - 18January 2023

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، فرودگاه بین‌المللی «شرمتیهوو» مسکو در سال 2017 مقصد فردی بود که با فاش شدن اقدامات جاسوسی‌اش برای سازمان «سیا»، هم‌پیمانان ایالات متحده، از چشم‌بادامی‌های جنوب شرق آسیا تا روباه پیر به وحشت افتادند، نه‌تنها دنباله‌روهای شیطان بزرگ بلکه کشورهایی همچون چین، روسیه و نیز ایران که قطب مستقلی در صحنه بین‌الملل نسبت به آمریکا محسوب می‌شوند، دست به اقدامات اساسی برای جلوگیری از جاسوسی سایبری سیا و ایمن ساختن اقدامات خرابکارانه این جرثومه فساد در حوزه «سایبرنتیک» زدند.

افشاگری «سایبرتروریسم» آمریکا به سبک «اسنودن»/ «سیا» به چشم بادمی‌ها هم رحم نمی‌کند

اما این فرد که جهانی را نسبت به جاسوسی سازمان سیا در حوزه سایبری علیه کشورهای مختلف و حتی هم‌پیمانان ایالات متحده آگاه کرد، که بود؟

اگر اخبار سیاسی و بین‌الملل را دنبال می‌کنید، ذهن‌تان به سمت درستی هدایت شده است؛ بله درست حدس زدید؛ این فرد همان «ادوارد اسنودن» ابَرجاسوس سایبری سازمان «سیا» است که عمده فعالیتش در جنوب شرق آسیا به‌ویژه «ژاپن» بود.

ضریب نفوذ و متغیرهایی که فناوری در آن ایجاد کرده است

قرن 21 به سبب پیشرفت خارق‌العاده علم و فناروری خصوصاً در حوزه فناوری‌های ارتباطاتی، تغییرات زیادی در زندگی بشر ایجاد کرده و به همین تناسب هم ضریب «استعمارگری» و «نفوذ» دچار تحولات فراوانی شده است، شاید بعد از شنیدن کلمه جاسوس اولین موضوعاتی که به ذهنتان می‌رسد، تصویر فیلم‌های «جیمزباند، مامور 007»، «آنا»، «گاندو» یا «خانه امن» باشد که طبیعی است، زیرا به دلیل جذابیت داستانی و جلوه‌های ویژه‌ای که این قبیل فیلم‌ها دارند در ذهن تماشاگران ماندگار می‌شوند، اما افشاگری‌های اسنودن نابغه، تصویر ذهنی تحلیلگران به پدیده جاسوسی و نفوذ را به سمت رایانه‌ها تغییر داد.

جایگاه سایبرتروریسم در جنگ هیبریدی

سایبرتروریسم زیرمجموعه جنگ‌هایی است که امروز از آن به عوان جنگ «هیبریدی» یاد می‌کنیم، پژوهشگران جنگ هیبریدی را در یک جمله به بهره‌گیری از ابزارهای متعارف و غیر متعارف برای آسیب رساندن به دشمن تعریف کرده‌اند، از حیث رایانه‌ای این تعریف، به مفهوم بسیار خطرناک «سایبرتروریسم» می‌رسیم.

وجوح دیگر جنگ ترکیبی را می‌توان نبرد نظامی، دیپلماسی، پروپاگاندا، حمایت و کنترل نابه‌سامانی‌های مدنی، حمایت از نیروهای چریکی، جنگ اقتصادی و در نهایت حمله سایبری عنوان کرد.

افشاگری «سایبرتروریسم» آمریکا به سبک «اسنودن»/ «سیا» به چشم بادمی‌ها هم رحم نمی‌کند

استاکس‌نت اتمام حجت غرب برای شروع سایبرتروریسم علیه ایران

در بحبوحه ترور شهدای هسته‌ای، سایبرتروریسم آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران، در دیدگان همه کشورهای جهان به وضوح نمایان بود. اقدام خرابکارانه‌ای که چندین میلیون دلار به زیرساخت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خسارت وارد کرد و در سال 93 با عنوان «استاکس‌نت» از آن یاد شد.

جالب اینکه اقدام تروریستی سایبری که مجموعه‌ای از کشورها علیه تأسیسات هسته‌ای ایران انجام دادند به پشتوانه جاسوسی فیزیکی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران صورت گرفت، چراکه بازرسان آژانس به صراحت در مستندی که با عنوان استاکس‌نت اکران شد،‌ بر جاسوسی خود برای سرویس‌های اطلاعاتی موساد، سیا و اینتلجنس بریتانیا تاکید کردند.

سایبرتروریسم محور عبری-غربی علیه جمهوری اسلامی ایران محدود به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نمی‌شود، بلکه طی سالیان گذشته انفجارات، آتش‌‎‌سوزی‌ها و اقدامات خرابکارانه مشکوکی در زیرساخت‌های برقی، آبی، گازی و پالایشگاه‌ها به وقوع پیوسته است که به عقیده کارشناسان ظن قوی بر تروریستی بودن آن وجود دارد، که البته اتفاقات مشابه زیادی هم از این قبیل در ایالات متحده و رژیم موقت افتاده است.

در کمال ناباوری و تعجب طبق اعلام مؤسسه «امریکن انترپرایز» موضوع نبرد سایبری علیه ایران از محور عبری-غربی به محور عبری-غربی-عربی گسترش پیدا کرده است و محدود به سایبرتروریسم دولتی هم نمی‌شود بلکه انجمن‌ها و گروه‌ها هم رساتان به جبهه غرب نیز با کنترل و مدیریت سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم اقدام به جاسوسی اطلاعات از کاربران ایرانی و اقدامات خرابکارانه می‌کنند.

خلاصه‌ای از ماجرای ادوارد اسنودن

اما به شخصیت نابغه سازمان سیا یعنی ادوارد اسنودن برگردیم، مطابق فیلی که «اولیویر استون» کارگردان منتقد سیاست‌های دولت آمریکا از زندگی اسنودن ساخته است او فرد کوچک‌جسته و ضعیفی است که علاقه زیادی به هیجان و فعالیت در مجوعه‌های نظامی دارد  و با تلاش فراوان بالاخره وارد دوره تکاوری نیروی دریایی ارتش آمریکا می‌شود که به دلیل ضعف بدنی و شکستگی از ناحیه پا در حین آموزش‌ها از ارتش اخراج می‌شود، اما این پایان کار یکی از بزرگ‌ترین نوابغ تاریخ معاصر نیست.

افشاگری «سایبرتروریسم» آمریکا به سبک «اسنودن»/ «سیا» به چشم بادمی‌ها هم رحم نمی‌کند

اسنودن بعد از بستن دفتر نیروی دریایی ارتش آمریکا نبوغ و توانایی خود را در حوزه رایانه و برنامه‌نویسی کشف می‌کند و اینبار سازمان سیا را برای ماجراجویی و خدمت به کشور انتخاب می‌کند. مطابق فیلم اسنودن علت اصلی برای حضور در سیا را «داشتن بزرگ‌ترین اجازنامه امنیتی در کشور آمریکا عنوان می‌کند.» و در نهایت با درخواست وی برای فعالیت در سیا موافقت می‌شود.

افشاگری «سایبرتروریسم» آمریکا به سبک «اسنودن»/ «سیا» به چشم بادمی‌ها هم رحم نمی‌کند

اسنودن با ورودش به سیا تمام بخش‌های رایانه‌ای و مخابراتی این سازمان جاسوسی را به اصطلاح ما ایرانی‌ها «انگشت به دهن می‌کند»، توانایی او در هک و تولید ویروس به قدری بالا بود که سازمان سیا را ده سال نسبت به دیگر سرویس‌های اطلاعاتی جلو می‌اندازد، اما به مرور زمان اسنودن که با اهداف عالی همچون دفاع از زادگاهش و جلوگیری از سایبرتروریسم علیه کشورش با تمام قدرت مشغول خدمت بود، متوجه بهره‌گیری مدیران سیا از توانایی‌هایش به نفع اهداف جاسوسی این سازمان می‌شود.

نابغه سازمان سیا به محض اینکه پی به اهداف تروریستی سازمان متبوعش می‌شود در حین انجام مأموریت در جنوب شرق آسیا به طرز عجیبی از فرودگاه شهر «هنگ کنک» عازم فرودگاه «شرمتیهوو» مسکو می‌شود و در یک بمب خبری به افشاگری علیه اقدامات تروریستی آمریکا در حوزه سایبری می‌پردازد، او از سال 2017 تا کنون مقیم روسیه بوده است و خواهان دیدار با خانواده‌اش است.

اصولاً کشوری مانند ایالات متحده آمریکا که از ابتدای شکل‌گیری همواره اهداف استعماری و غارت منابع دیگر کشورها را در دستور کار قرار داده است، عمدتاً علم را برای اهداف شیطانی خود به خدمت می‌گیرد این رویه توسط آمریکا مصادیق متعددی از «آلبرت اینشتاین» تا «ادوارد اسنودن» دارد و قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد.

گزارش از پوریا کریم‌پور

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار